![]() |
Sv: Kan man drikke lavkarboøl hver helg?
Jeg røyker ikke og drikker veldig lite alkohol samt fester veldig lite. Så om jeg nå drikker en eller to cider i helgen spiller ingen rolle i det hele tatt. det lille alkoholet som er i cider kan neppen være så uaftelig stor gift til kroppen, drikker ikke akkurat en flaske vodka hver helg heller.
|
Carisma:
At du, og venninna di for den saks skyld, sliter med å takle alkohol betyr ikke at det er usunt for alle, vettu - anekdoter er ikke særlig holdbare som bevis :rolleyes: Og joda - det finnes forskning på at et moderat (merk deg at jeg ikke sa hyppig) alkoholinntak er sunt. Her et eksempel: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.4474217 |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg sprekker aldri på høykarbomat, tar så godt som aldri noen omveier, jeg spiser kun når jeg er sulten, jeg rører ikke aspartam, halvfabrikata, herda oljer og ikke bruker jeg dop. Jeg tror jeg kan håndtere litt gift i form av alkohol nå og da. La for all del den som er perfekt slenge noen steiner i min retning. Om jeg lever litt kortere på grunn av det, hva så? Jeg er innmari glad i rødvin, ikke bare rusen, men smaken av det, og det handler igjen om noe så banalt som livskvalitet. Så lenge jeg ellers er så rigid som jeg faktisk er, så ser jeg ikke helt problemet. BTW; Leververdiene mine er finfine. Nok en anektode som ikke betyr stort, men det er nå tilfelle! ;)
|
Det irriterer vettet av meg at jeg ikke klarer å finne igjen en nettartikkel om hvor god kroppen er til å rense seg etter alkoholinntak. Den var på en seriøs side og det var medisinere som uttalte seg.
Nok om det. Jeg skal fortsette med min nytelse av vin i alle kulører. :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29. |