![]() |
Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart
Sitat:
Jeg skal kutte søtstoff helt denne uken. Kaffe drikker jeg ikke så koffein forsvant med Pepsi maxen. Tomat har jeg ikke spist mer enn to-tre ganger. Når du sier melkeprodukt - mener du alle? Jeg spiser endel (nei, ikke ekstreme mengder) ost, rømme, fløte og creme fraise... På den annen side er det en av grunnene til å prøve LK... Jeg har tittet litt på sidene til extravagansa... |
Sitat:
Jeg fullammet frem til mars og har derfor hatt et helt vanlig kosthold. Jeg har imidlertid alltid "ulvehunger" når jeg ammer og går derfor opp litt... Så jeg veier i dag 4 kg mer enn som høygravid (la på meg 20 kg i graviditeten). Så det har definitivt ikke vært lavkalori... Bortsett fra slitasjevondt pga vekt hadde jeg ingen helseplager i utgangspunktet. Med andre ord har jeg bare hatt bivirkninger av LK... Jeg har gått ned med innsats etter tidligere graviditeter og holdt meg nede så jeg har metoder jeg vet fungerer for meg ... Jeg er bare så lei og ville prøve noe annet... Men hvis det betyr ingen vektnedgang på 6 mnd er det nok ikke for meg... Og må jeg drive med kalorikontroll så kan jeg i grunnen gjøre det som jeg har gjordt før - bare at jeg da kan spise alt jeg vil ;) |
Du sier at alle prøver (på blodsukker) er fine, har du fått tatt utvida hormonprøver? Mine blodsukkerverdier har også alltid vært fine, men i fjor tok en spesialist på hormonsjukdommer (har Pcos) tilfeldigvis utvida hormonprøver ta meg og fant at jeg har insulinresistens, og det til tross for helt fine prøver ellers. Legen sa da at mange ikke veit at de har insulinresistens nettopp fordi blodprøvene er fine ellers. Jeg har sannsynligvis gått med insulinresistens i 8-10 år uten at noen har oppdaga det før. Kan være verdt å sjekke det ut om du ikke allerede har gjort det :) Har du insulinresistens så kan det være noe ta årsaken at vekta ikke rikker seg så mye. Hos meg har det gått veldig tregt og har også hatt stillstand i lange perioder.
|
Sitat:
Det viktigste er uansett at du finner det kostholdet som du er mest komfortabel med over tid - og som du kan holde vekta med uten å stresse med å skifte diett avhengig av om du skal ned i vekt eller holde vekta :) |
Sitat:
Problemet er at hvis jeg må begrense mengde på LK og viljestyrke meg gjennom første mnd så ser jeg ikke forskjellen... Iallefall ikke hvis jeg går ned mindre med LK Når jeg er nede skal jeg ha et normalt kosthold - har aldri spist mye brød/potet/ris og alltid spist mye frukt, grønnsaker og "rene proteiner" som kyllingbryst, filet og fisk. Så til en hvis grad er det jo et LK kosthold... Poenget med å prøve ketolyse var jo å spise meg mett... |
Sitat:
Hva med å prøve Fedon da? |
Sitat:
|
Sitat:
30 dager er ingenting i kroppssammenheng. Går man på ketolyse, har fettforbrenningen ikke kommet optimalt i gang på 30 dager (men den har selvfølgelig startet). Du har dessuten fullammet fram til i mars, det er jo heller ikke sikkert at hormonene dine er helt på plass enda. Ang mengder med mat osv, så reegulerer det seg for de fleste. Når man spiser nok fett (det er der energien skal komme fra) så blir man mett. Når man ikke spiser raske karbohydratrer så vil man heller ikke legge på seg. Metthetsfølelsen kommer, men det kan være at man må jobbe litt med den. Photobscura sa at hun pleide å ta en bit av maten, og så la hun fra seg bestikket mens hun tygde. Det tar tid, men da merker man faktisk når man begynner å bli mett. Å drikke mye er også viktig, sult og tørste blir ofte forvekslet. Hvis du mener at du ikke kan leve uten frukt, så vil jeg også foreslå Fedon, han tillater litt frukt. (Jeg tror Hexberg også har frukt, melk og grovt korn med i kostholdet, så kanskje du burde lese en bok av henne??) Til sist: Du sier at blodsukkeret ikke har vært et problem for deg, men det er ustabilt (og høyt) blodsukker (pga sukker, stivelse og raske karber) med påfølgende insulinutskillelse som gjør at man legger på seg... ;) Å ha et stablit (lavt) blodsukker gir også mange helsegevinster :) |
Jeg har HELT LIK kroppsfasong som deg. Det høres helt idiotisk ut, men jeg måtte endre trening for å gå ned i vekt... Gikk fra stepp og styrke til yoga og lange turer ute. Jeg er 85 cm rundt livet, å 114 rundt hoftene!
Det har kanskje ikke noe å si men, jeg byttet fra atkins barer til carbrite barer... Jeg får ikke den "vektbremsen" med carbrite:) (har ikke peiling på hvorfor) Lykke til!!! |
Jeg har opgivet ketolysekuren nu - efter 6,5 uger var jeg stadig ikke begyndt at tabe mig, men tog stadig på.
Jeg har netop bestilt den nye bog med Atkins - han har lidt begrænsninger på bla. fløde, som jeg elsker og sikkert at fået for meget af på ketolysekur. Efter 14 dage på Atkins havde jeg tabt 2,8 kg (har lige fejret min mands 50 års fødselsdag over flere dage, så har desværre taget 1,8 kg på igen) - men nu er jeg fundet MIN vej til vægttab. MÅske du skal læse lidt om nogle andre veje, og forsøge dig frem. Held og lykke. /Helle |
Sitat:
|
Jeg vil overhodet ikke anbefale PSMF. Jeg anser det som pining av kroppen, og å leve på så lite fett og karbohydrater over tid er ikke bra, og vi forfekter god helse her på lavkarbo. Merk deg i hvert fall det som Livsglede påpeker at den ikke skal følges over lang tid, og skulle du forsøke deg på noe sånt så vit i hvert fall hva du driver med og skaff deg godt med kunnskap. Ikke kast deg hodestups inn i noe sånt som PSMF.
Jeg vil heller anbefale deg å følge Gracellas råd. Gi det tid :ja: Apropo amming, så er jeg en av de som opplevde at det stoppet helt opp da jeg ammet. Kroppen tviholdt på alt. Og det kan jo ta litt tid før hormonene er på plass etter amming. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har forsøkt LK en gang før uten spesielt god effekt - da fulgte vi menyen til Fedon. Derfor jeg ville prøve dette :) |
Sitat:
|
Sitat:
Snodig at det skal ha noe å si... Trener styrke og jogger - kanskje jeg skal prøve noe annet de neste ukene? Styrke fikk jeg anbefalt pga alder og har holdt på siden noen uker etter fødsel... |
Sitat:
|
Det er ganske vanlig at vekta står stille eller går opp når man begynner å trene. Det kan ta opptil 8 uker før kroppen har normalisert seg og begynner å slippe kiloene. Du kan lese mer om det her, og det fins flere tråder om emnet i treningsforumet. Er det lenge siden du begynte å trene?
|
Sitat:
Selv har jeg brukt lang tid på å gå ned mine 42 kilo, og jeg gikk ned mest og fortest da jeg bare gikk en tur med hunden hver dag og ikkeno mer intensivt enn det. Jeg prøvde å begynne og trene flere ganger, men da stoppet vekta alltid opp. Beste hilsen Nic |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|