Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44074)

Tiki 19-05-11 07:38

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Kjøpte det i går på Sandvika. Det med 4gr.kh /100 gr. Det med gresskarkjærner var vel med 8gr kg/100gr.
Smakte bra, men synes egentlig ikke Karina brød står noe særlig tilbake fra dette.

En skive veide 40gr., og da blir det vel 1,6 gr. kh for skiva, noe som er greit synes jeg.

Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.
Blir spennende om det kommer i salg snart.

Kitt 19-05-11 12:10

Har kjøpt beffe brødene i dag. Sa i fra at det var reklamert for her inne, så hun kunne vente seg en del etterspørsel.
Brødene kommer fra et lokalt lite bakeri og skal i første omgang selges i Sunkost- butikker i Asker og Bærum. Det selges frossent, da, så bør kunne sendes rundt om i landet om det blir nok etterspørsel!
Kanskje det blir litt billigere også, om flere kjøper det. Det er jo også gluten-, sukker-, gjær- og melkefritt, så det bør passe for mange!:)

seterjenta 22-05-11 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1110060)
Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.

Hvilket bakeriutsalg er det?
Jeg kommer fra Molde og skal hjem på besøk om et par uker :-)

lillemy01 23-05-11 22:16

Jeg prøvde brødet den med mandel og jeg likte den ikke. Uff nesten så jeg ble kvalm av den:( desverre...

Kitt 23-05-11 22:19

Jeg syns det var litt likt Karins beste. Syn sikke så mye om det, mao, men tror det blir bedre om jeg rister det!:)

Naboene fikk noen skiver da mor der borte har cøliaki og datteren PCOS. De likte begge brødene veldig godt!:D:D

Tiki 24-05-11 08:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av seterjenta (Innlegg 1113715)

Skal høre med venninda mi, husker ikke helt hva det het, men det var ikke de vanlige bakeriene, et lite nytt ett ;-) Men når jeg var hjemme i slutten av april så var det enda under utprøving. Men mulig å høre med de om og når det kommer i salg. Og hvor mange kh det er i det. Var nok det beste lavkarbobrødet jeg har smakt så langt.

Tiki 24-05-11 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av seterjenta (Innlegg 1113715)

Fole Godt heter det :)
http://folegodt.no/

Fint å høre etter du har vært der, om det er kommet ut, eller hva som skjer.

iselin31 31-05-11 00:44

Hurra! Dette skal eg jammen leite etter!!

Kaimi 02-06-11 11:03

Er tilbake på eggefrokosten min, og blir kanskje noe egen baking til jeg får tak i lavkarbo brødene igjen. Hyggelig ansatt på Sunkost Rykkin mente at en oppskrift med Squash ble bra på smak og konsistens..

Traff også en som driver Sunkost butikkene her og det er i første omgang planlagt salg av brødene på Sandvika (2 butikker?), Østerås, og Ski. Deretter i de fleste Sunkost butikkene på Østlandet :)
Første runde av brødene er utsolgt og de venter på ny runde fra Bakeriet.

Jeg spurte også litt om pris etc og flere typer og det er nå 3 typer de prøver ut i første omgang. Det er beregnet å koste ca 60,- per brød og med 15 skiver per brød så blir det 5 måltider (3 skiver per måltid).
Det stemmer med min erfaring.. 3 skiver er mer enn nok for meg til frokost eller lunsj.

Håper bakern er i farta og at de kommer i butikken snart!

Kaimi 27-06-11 13:21

Da er Dalens Lavkarbo brød igjen i Sunkost butikkene, Oslo Vest og Bærum.
Jeg fikk kjøpt det med mandelmel, det er Vollen bakeri som baker de og håper de også snart lager brødet med gresskarkjerner da det er min favoritt :)

Varierer nå med brød og knekkebrød til frokost og lunsj, og har en pause fra de uendelig mange eggefrokostene mine :)

nightly 10-07-11 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1110060)
Kjøpte det i går på Sandvika. Det med 4gr.kh /100 gr. Det med gresskarkjærner var vel med 8gr kg/100gr.
Smakte bra, men synes egentlig ikke Karina brød står noe særlig tilbake fra dette.

En skive veide 40gr., og da blir det vel 1,6 gr. kh for skiva, noe som er greit synes jeg.

Noen fra Molde her?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1115157)
Fole Godt heter det :)
http://folegodt.no/

Fint å høre etter du har vært der, om det er kommet ut, eller hva som skjer.

Hei! Jeg bor rett utenfor Molde! Dette var gode nyheter:D Vet dere om det har kommet i salg eller?

Hvor ligger det forresten?

Alynna 11-07-11 06:35

Bor i Sandvika og oppdaget disse her om dagen - de delte ut smaksprøver. Kan bare si at de smakte fantastisk godt, men jeg har ikke råd til 60 kroners brød som student.

Har begynt å bake Nannahs brød med litt modifikasjoner, og ble hoppende glad nå som jeg endelig kan spise brød som smaker normalt grovbrød, fryseren er min venn :)

Morgenstjerna 02-09-11 14:53

Dere som ikke allerede har prøvd dette brødet, må absolutt gjøre det!

Kun 2,5 karbohydrater pr 100 g, og det smaker kjempegodt! Det er det nærmeste vanlig brød du kan komme synes jeg, også er det superenkelt å lage. Dessuten er det ekstra deilig med nystekt brød med sprø skorpe. Det følger med en form i pakken, men brødet blir faktisk enda bedre om man lar deigen stå å tykne litt og deretter legger den over på en bakeplate og former det som et vanlig brød.
Om man ønsker et enda mer spennende brød, kan man tilsette f.eks krydder, soltørket tomat, oliven etc.

Brødet kan kjøpes bl.a her eller i helsekostbutikker.

Løp og kjøp!!!

Albertina 02-09-11 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Morgenstjerna (Innlegg 1198186)
Dere som ikke allerede har prøvd dette brødet, må absolutt gjøre det!

Kun 2,5 karbohydrater pr 100 g, og det smaker kjempegodt! Det er det nærmeste vanlig brød du kan komme synes jeg, også er det superenkelt å lage. Dessuten er det ekstra deilig med nystekt brød med sprø skorpe. Det følger med en form i pakken, men brødet blir faktisk enda bedre om man lar deigen stå å tykne litt og deretter legger den over på en bakeplate og former det som et vanlig brød.
Om man ønsker et enda mer spennende brød, kan man tilsette f.eks krydder, soltørket tomat, oliven etc.

Brødet kan kjøpes bl.a her eller i helsekostbutikker.

Løp og kjøp!!!

Det så helt fantastisk godt ut! Dette skal bestilles med en gang! Legger ut rapport, med bilder i journalen min så fort jeg har prøvd det ut!

Takk!

Tiki 02-09-11 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1157054)
Hei! Jeg bor rett utenfor Molde! Dette var gode nyheter:D Vet dere om det har kommet i salg eller?

Hvor ligger det forresten?

Jeg vet ikke. Bor ikke i Molde sånn fast ;-) men kan jo ringe å høre med de.

Kaimi 08-10-11 09:11

Jeg har spist Dalens lavkarbo brød nå siden før sommeren og synes det utrolig deilig å ha noe ferdig i kjøleskapet som er raskt å lage og som er sunt og godt. Spesielt til frokost når vi har dårlig tid før barnehagen, skolen og jobb men også om kvelden når jeg er litt "fysen". De fleste Sunkost butikkene i Oslo / Akershus selger disse brødene nå.
Ang prisen så koster de rundt 60,-. De er veldig drøye da de er ferdig oppskåret og man blir mett av 2-3 skiver. Jeg spiser 2 og min mann spiser 3.. Dvs ca 5 måltider av 1 brød. Det er ikke billige ingredienser her, nøtter/kjerner/egg etc koster og det ser man også når man skal bake selv.

Tror de har justert oppskriften noe, da de siste brødene jeg har kjøpt virker mer faste og har mer stekeskorpe.

Heia Sunkost som har klart å gjøre hverdagen min bedre!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.