![]() |
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Sitat:
|
Sumobrytere spiser seg vel opp på en salig blanding av karbo, fett og proteiner. Og vi snakker maaaaaange tusen kalorier over dagsbehovet hver dag, så de kan ikke akkurat taes med i betraktningen. Men karbohydratene hjelper selvfølgelig på oppgangen:)
|
Sitat:
Grunne til jeg varte 4 år var pga jeg snakket med alle guruene, leste alle bøkene og fikk hjelpe av alle som sa det skulle fungere. |
Sitat:
|
[quote=Nerthus;1112589]Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg :)
Man må drepe ungene til kyrne så vi kan få melka. Er ikke nok til mennesker og ungene dems :) |
Du er nok i feil forum, lillegutt. Om bildet er av deg, burde du nok heller holde deg til et boleforum. :D
|
Tror at hver og en må finne det som fungerer for dem jeg.
Selv har jeg innsett at min kropp har det mye bedre på lavkarbo enn på karbomat. :) |
Sitat:
Så lurer jeg veldig på hvorfor du levde lavkarbo i FIRE år om du syntes det fungerte så dårlig? Jeg tenker at det er lov å tenke sjøl, hadde ikke dette fungert for meg, hadde jeg ikke holdt på i 4 år altså.... :) |
[quote=dydde;1112607]
Sitat:
Det finnes knapt noen som ville hatt kyr i fjøset og gris i bingen bare for å fore dem uten at vi mennesker skal ha nytte av det. Råder deg til å finne deg et forum for dyreforkjempere om dette opptar deg så sterkt. Her inne eter de fleste av oss iallefall dyr med god samvittighet |
Sitat:
Kenn Hallstensen, Gary Taubes, Dr Jan Kwasniewski kommer ikke på alle nu :) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Jeg vil alle skal ha det bra :) men vil bare at alle skal se med brett syn. Altså se på de som lykkes på karbohydrat rik kost, bøker om det som The China Study osv. Så seff se på høy fett. Ikke bare hør på høy fett guruene snakke om karbo er dårlig og høy fett er bra. Hør også på dem som sier og skriver bøker om høy karbo osv. :)
|
Sitat:
Fint om du forteller mer om hvordan du spiste og på hvilken måte du mener det ikke er bra. Til nå har du bare kommet med helt løse påstander og jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til jeg... :) |
[quote=dydde;1112607]
Sitat:
Ehm... så vi dreper alle kalver for å få melk? Men hvordan får vi nye kyr som lager melk da? Går vi TOM for kyr tilslutt?? |
[quote=Nerthus;1112632]
Sitat:
Er jo easy det, men tvangsføder mora med en kunstigpenis med sæd i så bang produserer dem melk året rundt, ezy. Men seff doen kalver må bøtes med livet |
[quote=dydde;1112607]
Sitat:
Og gå på lavkarbo i 4 år og så finne ut at det ikke fungerer? hmm, da er du enten litt treig av deg eller utrolig sta. jeg hadde sluttet for lenge siden om det ikke fungerte. |
Sitat:
Så, høykarbo er ikke særlig ukjent :cool: |
Sitat:
Regner du har hørt om dem og lest bøkene siden du følger kostråda dems? Alt fra 0-100 gram karbo til dagen. Klarte ikke jogge, trene eller noe. Kondisjonen var helt på bånn. Beina hadde null futt. Aldri overskudd osv. |
Sitat:
En stund siden sist det var et troll ute etter og skape diskusjon her, forsåvidt greit - er ikke mye å se på tv uansett - men herregud du har et problem, og jeg er usikker på om dette er forumet for å gi uttrykk for dine frustrasjoner... |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Som jeg skriver vegetar, max 10% av kaloriene fra fett og protein. Tviler på så mange kjørte det kostholdet som sukserike sivilisasjoner levde på i 10 000+ år. Tror nok de kjørte mer standard høy fett, høy karbo, høy protein høy alt som ikke er bra. |
Sitat:
Men, måtte du bruke FIRE år på å finne ut at det ikke passet for deg? Kjipt... ;) |
Hvis man ser på tidligere innlegg fra Dydde, så virker det som om det er lillebroren hans som er inne og skriver nå.
|
Sitat:
På hvilken måte fikk du problemer med lavkarbokostholdet? Var det helseproblemer? Var det resultatmessig i forbindelse med idrett? - |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09. |