Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvorfor ikke spise margarin? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44446)

ninagronn 31-05-11 09:45

Sv: Hvorfor ikke spise margarin?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1124528)
Denne var flott, skal ta å henge den på kjøkkenet ja. Spesielt vise mamma når hun kommer på besøk :p

http://bloggfiler.no/idavaag.blogg.n...5467938297.jpg

Men hva er egentlig Livsmedelsverket? Skjønner ikke det :flau:

Hos min mamma nyttet det ikke å vise denne, hun kjøper fortsatt melange,
men har en pakke smør i kjøleskapet, "sånn at du har noe å ha på maten, hvis du skal spise her"

martita 31-05-11 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1124528)
Men hva er egentlig Livsmedelsverket? Skjønner ikke det :flau:

De får heller arrestere meg om eg tar feil, men eg trur me snakkar om den svenske versjonen av Helsedirektoratet? Dei som i Noreg foreslår lite metta fett, lettmargarin og masse grovt brød...

Elanessë 31-05-11 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninagronn (Innlegg 1124543)
Hos min mamma nyttet det ikke å vise denne, hun kjøper fortsatt melange

Vil nok tro at min mamma heller ikke vil bite på det... men hun skal være hos oss i hele sommer, så jeg skal iallfall vise til denne når hun steiler i kjøleskapet vårt og lurer på hvorfor vi ikke har melange ;)

Catwoman 31-05-11 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av martita (Innlegg 1124544)
De får heller arrestere meg om eg tar feil, men eg trur me snakkar om den svenske versjonen av Helsedirektoratet? Dei som i Noreg foreslår lite metta fett, lettmargarin og masse grovt brød...

Stämmer på en prick ;)

marionilona 31-05-11 12:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1116288)
En ernæringsdame på TV2 sa man kunne bruke margarin til skopuss, ikke til mat!:eek:

*ler*
Hurra for ernæringsdama...

Lillemy71 31-05-11 13:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av martita (Innlegg 1124544)

Skal ikke arrestere deg men tror at det Livsmedelverket er mer en kombinasjon av Næringsmiddeltilsynet og Helsedirektoratet. Ikke det at det betyr så mye da :cool:

Lillemy71 31-05-11 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1116288)
En ernæringsdame på TV2 sa man kunne bruke margarin til skopuss, ikke til mat!:eek:

Ville søren meg ikke ødelagt skoa mine med margarin - øsj, det griseriet der er ikke brukandes til noen ting :eek:

Carisma 31-05-11 13:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Roadie (Innlegg 1116175)
Hvorfor ikke spise margarin?

Fordi det smaker dritt og klisterer seg i ganen? :D

taraquin 31-05-11 15:14

Potensielt kunne margarin vært en ok matvare om man f.eks hadde brukt kokosfett og raps\olivenolje da f.eks kokosfettet gjør at man ikke trenger tilsette drittstoffene som må til for å gjøre margarin fast, MEN da blir jo fetthysterikerne krakilske pga den forferdelige kokosoljen med det hjertedrepende fettet! Heldigvis sverger flere og flere til smør\bremykt :)

Jeg synes det er ironisk at mettet fett er sunt så lenge man ammer, men blir døden når man fyller 1 år og barna skal påtvinges skummet melk, lettyogurt, lettmargarin og annet søppel. Små barn i vekst trenger fett bl.a pga at vitamin A og D er fettløselige, mange kilder med mettet fett inneholder i tillegg omega 3 som også er svært viktig for barn i vekst.

vimsen85 03-06-11 02:06

Leste en plass at smørsalget var økt med mange prosent. Hurra!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.