Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Lavkarbo apps til iphone/android? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44918)

Pruttilutt 16-06-11 08:31

Sv: Lavkarbo apps til iphone/android?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j0achim (Innlegg 1139697)
Supert å se at så mange er positive til noe slikt, har noen planer klare for hvordan jeg skal gå frem. Samnt jeg skal snappe opp noen av tipsene som er gitt i tråden!

Database for matvarer blir det med kalkulator for gitt antall gram.
Vekt/mat dagbok. (trening kanskje på sikt)
Loggføring av matretter hvor en kan hente frem gamle loggføringer på en rask måte.
Mulighet for å føre inn egene matvarer, som kanskje er mulig å dele med "andre/alle".
Vekt, karbohydrat, protein, fett, vitamin (de mest vanlige) grafer.

Applikasjonen blir skrevet i et universalt språk som gjør at så og si alle enheter som har nettilgang vil kunne brukes.

Antar vi får beskjed når herligheten er lansert? :rolleyes:

LibraGirl 17-06-11 00:57

Garanterer at jeg skal kjøpe den når den kommer :)
Har troen på deg :D

j0achim 20-06-11 09:45

Er bare et hobby prosjekt, hvorti det kommer en endelig versjon er vanskelig å si, men en test versjon som er gratis burde ikke ta for lang tid. Ser for meg en gang iløpet av sommeren (fellesferien har en del ekstra tid til overs da)

Dååris 20-06-11 20:51

Jeg kan tenke meg å ta bilde av en matvare, så analyserer appen innholdet :D

Også en ukemenyplanlegger, der du kan legge inn en ukemeny(enten en forvalgt, eller egenkomponert, eller begge deler) Så setter den opp handleliste for hele uka, med både næringsinnhold og hele greia. I tillegg kan det være tips til det å forlage, f.eks vær smart å stek opp 2 kg kjøttkaker på søndagen, så har du kjapp mat når det trengs hele uka.

Tullo 24-06-11 21:55

Ville hatt det om den var på norsk ;)

Pus_1808 29-06-11 16:57

Håper vi kan laste opp bilder også! Blant annet blandt "ukjente" grønnsaker så kan det være vanskelig å skille hva som er hva og hvor mange karbs de inneholder...

Tidl. medlem 03-07-11 22:34

Elsker strekkodeideen! Scan inn og skriv inn mengde. Søking er og fint, men å scanne går MYE raskere. Ellers er oppskrifter et must for at jeg skal orke å bruke den. Gjerne med trening også.

"calorie counter" er den beste jeg har prøvd. En slik app tilpasset norske forhold og lchf hadde vært flott. Hadde det i tillegg vært oppskrifter tilgjengelig der (ala matprats app), handleliste og menyforslag hadde jeg vært solgt!

Elanessë 04-07-11 10:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kreative (Innlegg 1152543)
(ala matprats app), handleliste og menyforslag hadde jeg vært solgt!

Åååh, en app slik som Matprat har, bare med lavkarbooppskrifter hadde vært fantaaaastisk!

lillemy01 04-07-11 11:40

jab helt enig med den matprat appen. om den hadde vert på engelsk tror jeg nok du kunne tjent noen kroner på den ja.

Fluke 09-07-11 21:31

Jatakk! Det ville jeg absolutt ha kjøpt.

idontknow 14-07-11 22:11

Som ny gutt her på forumet, var det første jeg gjorde etter å ha lest litt rundt, å sjekke om jeg fant en Android app vedr. lavkarbo.
Jeg fant denne appen: Næringsinnhold app for Android.
En ganske grei sak, syns jeg, men ikke helt det jeg var ute etter da. Elsker ideèn med en type "matprat" app, bare mer rettet mot lavkarbo. =)

Stå på Joachim!
Tror forøvrig jeg vet hvem du er , hehe =)

Tidl. medlem 14-07-11 23:46

Takk for app tips! Skal absolutt sjekke ut denne, sikkert bedre å ha norske matvarer enn amerikanske og svenske ;)

mjaubeibi 01-08-11 20:52

hadde vært effektivt om man kunne crowdsource litt, slik at de matvarene man selv legger inn med næringsinnhold per 100 gram, blir tilgjengelig for alle!

Er ganske så irriterende med mangefulle databaser/registre, som f.eks. på Grete Roede sin vektklubb.

Mear 11-08-11 07:32

Veldig enig her. Det er jo ingen grunn til å finne opp hjulet flere ganger. Om folk legger inn matvarer, gjerne med strekkoder(!), blir det fort en ganske omfattende database av det.

Jeg er glad i grafer og pie-charts, så en visuell presentasjon av dagens karber/fett/proteiner hadde gjort meg lykkelig.

Jeg har nylig begynt å bruke Springpad til å lagre oppskrifter og planlegge ukesmeny/handleliste, men den har mange mangler, og jeg er en picky app-bruker. Det med oppskrifter og matplanlegging er kanskje litt utenfor planlagt område, men om du putter det på lista skal jeg gi deg en detaljert beskrivelse av den perfekte appen. :) Men om man legger inn strekkode til matvarer, hadde en helt enkel handlelistefunksjon vært genialt også. I praksis er det noe knøvl å skulle scrolle rundt på handlelisten og huke av varer. Mye bedre å scanne. :)

Venter spent på den ultimate appen. :P

Marina 04-09-11 23:19

Et lite søk på "lavkarbo", "næringinnhold" ol sendte meg ut på et hav fult av muligheter i app- markedet. Lastet ned næringsinnholdapp på norsk (gratis). Det eneste jeg savner er å kunne legge inn matvarer selv. Må innrømme at pris har MYE å si for min del iallefall.

Nupsida 27-09-11 14:41

Skulle hatt diett.no som app :P

VistaX 01-04-12 12:15

Noen fremgang her?

Crisp 04-04-12 16:49

Denne hørtes så bra ut at jeg hadde garantert betalt for å få den på min iPhone og htc nettbrett. Noen fremgang? :)

jesterl 04-04-13 13:34

Tips till alla med Android telefoner och surfplattor: Det har kommit en LCHF app (Lavkarbo) i Google Play. App är en renodlad enkel receptapp skriven på svenska.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.