![]() |
Sv: Melding til overvektige: Begynn og løp!
Hm, nå er han Espen utrolig dyktig da. På sitt felt..så jeg ville faktisk hørt på han jeg!? Jeg er ikke noe fan av å jogge, det er så tungt og slitsomt, men hvis det er sakte nok (ja..) så er det en helt utrolig fettforbrenning. 1-2 øker av det i uka+resten styrketrening er fantastisk for min kropp iallefall ^^
Jeg ser den at de som er superovervektige vil ha problemer med å jogge.. men igjen; her er min inspirasjon (og ikke de overvektige, men Pauline Nordin): http://www.youtube.com/watch?v=y03zMT1RCWA ... de løper og trener massevis av styrke (selvfølgelig, hallo, sjekk Gud da)).... |
Sitat:
|
Sitat:
Min personlige trener (lille skjønnasen :D) sier at de aller fleste kan trene på en eller annen måte så lenge de ikke har direkte fysiske begrensinger (sykdom, handikap osv) det er bare å finne den rette treningsmetoden for den enkelte. Jeg spurte han om jogging og overvekt og han sa at han ville ikke anbefalt jogging til en overvektig person som ikke er i form, nettopp pga av diverse belastningsskader. Han anbefalte heller ellipsemaskin eller gåturer til vekta går ned og man kommer i bedre form. Selv er jeg overvektig, men er i meget bra form i følge PT. Jeg begynte å gå før jeg kom i gang med jogginga. Jeg visste at noe måtte jeg gjøre for å komme i bedre form, så jeg begynte å gå en tur (en runde på ca 5,5-6km) og gikk så fort jeg klarte. Hadde gode sko og mesteparten av turen gikk på grusvei. Brukte pulsklokke for å ta tiden og målet var å presse tiden ned. Etterhvert begynte jeg å jogge deler av turen og nå jogger jeg mesteparten og bruker rundt 40 min, målet er å komme ned mot 35 minutt i løpet av sommer og høst. Nå elsker jeg joggeturene mine for jeg er i mitt livsform og for meg er det rene meditasjonen å gjøre dette. Hadde du kommet til meg for 2-3 år siden hadde jeg også sagt at jeg hater løping. T |
Sitat:
|
Jeg var hos manuellputten i går og fikk endel nåler i låra. Gjett hvem som i dag har følelsen av bein som går av seg selv og har lyst å løpe??? :eek:
Unga reiser til syden i morgen sammen med faren... Kanskje jeg skal begynne med små korte joggeturer for meg selv mens sambo er på jobb?? :eek: :eek: Skal få flere nåler i låra på fredag. :D DA kommer jeg til å løpe fort da! Nå har jeg fått nåler i nakke, rygg, hofte, rumpeballer samt for- og bakside av lår... Kommer til å lekke som en sil når sambo og jeg skal kose oss med vin til helga. :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05. |