![]() |
Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?
Tenker dere at kaloriinnhold i maten også har noe å si i et lavkarbo-kosthold?
|
Mange sier det ikke har det, men jeg tør ikke å gamble. :o
|
Sitat:
|
Jeg har på følelsen av at mye fett for andre er lite fett for meg. :o
|
Sitat:
Si ikke det...skal vi krangle om hvem av oss som spiser mest fett? :boxing::jegvant: |
Jeg lå på 3200 snittkalorier de første tre ukene, uten at jeg hadde snøring på det. Så tenkte jeg at jeg skulle ta notatene mine og plotte dem inn i diett.no. Fikk sjokk, reduserte til under 2000. 3200 er akkurat passe for trivselen min. 2000 er slitsomt, for jeg gleder meg bare til neste måltid.
Høyere? :boxing: |
Under en test jeg hadde for en tid siden lå jeg på mellom 3500 og 3700 kcal per dag og lå for det meste i sengen. Gikk ikke opp i vekt, og dagen etter testen var avsluttet var jeg gått ned 600g.
Daglig spiser jeg i alle fall 2500 kcal, men jeg ligger ofte på 3200 kcal og nå har jeg begynt å gå ned i vekt igjen...Lurer på når jeg stopper opp...kanskje jeg blir som et beinrangel...et beinrangel som spiser haugevis med mat.....Vant jeg? :D |
Sitat:
Du vant! Men du gjør meg lykkelig fordet! :D :D :D |
Sitat:
He, he,he tror vi bommet litt begge to..... jeg vant på kcal. ikke på mengden fett (tror jeg vant der òg, 80%) :D Håper trådstarter tilgir oss for å rote til tråden hennes...:o |
Er på jobb, fysen. Denne tråden fikk meg til å takke ja til to kyllinglår. Etter det serverte jeg mikrosprø Norvegia til dessert. Økte altså fra 1700 til over to tusen. Dagens fett: 166. Mindre enn jeg har lyst på, men likevel til å leve med.
God natt! God og mett. |
Sitat:
Tilgitt :D Dette er uansett interessant lesing!! 3000 kcal? Wow! Og ikke opp et gram? Spennende :D Hvor høye/tunge er dere? |
Jeg er 183 og veide 91 for fire uker siden. Nå veier jeg 85,5. Kommer jeg meg ned på syttitallet skal jeg være fornøyd, men målet er 76.
|
Jeg er 1,80 og var 109 i august i fjor....Nå er jeg 75-77 og mitt mål er 68-70.....:D
|
Sitat:
Jeg trodde 75 var umulig! :o Nå tror jeg 72 er oppnåelig. Herregud så glad jeg skal bli. |
Vi snakker ketose, ja? Sånn cirka?
|
Sitat:
|
Jeg DIGGER å følge i dine fotspor! :D
|
Dere gjør MEG også lykkelig bare så dere vet det! :D:DJeg går på eurodietten(man følges opp av lege på den), lavkalori og lavkarbo, MEN jeg har alltid måtte hatt endel mat for å fungere, NÅ også, så det blir mange ED produkter. Så mens andre på min diett ligger på fra 1000-1300 liger jeg på 1300-2000 på dette, når jeg spiser vanlig lavkarbo, uten ferdigprodukter blir det MINST 2000:oHvordan greier lavkarbere seg på lite kalorier? EN ss smør= 104 kcal, kjøtt har mye kcal etc etc.. Legen min sier også at jeg må huske fettet på grønnsakene, ja gjerne, men mye kcal blir det!
|
Sitat:
Jeg har SÅ LYST til å se det tallet :D |
Jeg må dessverre telle kalorier for å gå ned og må ligge på max 1500. Atkins anbefaler 1500-1800 kcal for kvinner :)
|
*putter bomull i ørene*
|
Sitat:
Jeg bruker størrelse 42-43 så du kommer nok til å "svuppe" litt i mine fotspor. Om du ikke er like uheldig som meg da, og har store føtter og hender....:( Sitat:
Sitat:
Men er du en høy person kan du naturligvis ligge høyere i kcal inntak enn ei lita dokke på 1,60. Er jo forskjell på hvor mye folk forbrenner i forskjellige aldre og med forskjellig aktivitetsnivå også, men høyde har mye å si...... Hva jeg skulle ha gjort for å få lov til å være 1,65 og ha små hender og føtter!!....... Er bare det at jeg er som jeg er og prøver å akseptere meg selv slik :( Sitat:
Har du langt igjen da? Hvor høy/lett er du nå da? Sitat:
Ja, ikke hør på slikt, kan putte griller i hodet på oss...bedre å putte noe på grillen istedenfor.....:p |
Jeg ligger rundt 1600, over det så går jeg opp i vekt :)
|
Sitat:
Tror jeg skal unne meg en lavkarbopølse eller to, siden du sier det på den måten. |
Sitat:
Heldig du som har såpass små føtter:).....jeg har fortvilt mang en gang over hvor vanskelig det er å få tak i sko/støvler/støvletter som passer....enten er de alfor små og har skyhøye hæler, og det kan jeg jo ikke gå med, eller så er de bare altfor små selv om de er lave.......:( Ta deg deg en pølse for meg òg, jeg drar på meg mine übersizede støvler og går ut og slår plen....:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54. |