Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Carpal tunnel syndrom (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45780)

Anne 05-07-11 20:01

Sv: Carpal tunnel syndrom

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1154066)
Dessuten er han så kjekk at DET alene har nok en helbredende virkning.

Ikke lett å finne dem da..:lol:
Jeg tenker mye på å finne en terapeut som er litt allsidig også:cool:

Foresten har jeg drømt om deg i natt. Møtte deg ...antagelig.. i Tromsø. Du lignet meg. Sønnen din var også med etterhvert og hadde etterhvert med seg et barn, som enten var hans søster eller datter. Hun var knøttliten og litt puslete....jeg vet at dette handler om noe annet enn din sønn, men noe i miott liv akkurat for tiden. Jeg tror jeg vet hva, så det er ikke viktig, men det morsomme var at jeg traff deg:)

Kanutten 05-07-11 20:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1154097)
Ikke lett å finne dem da..:lol:
Jeg tenker mye på å finne en terapeut som er litt allsidig også:cool:

Foresten har jeg drømt om deg i natt. Møtte deg ...antagelig.. i Tromsø. Du lignet meg. Sønnen din var også med etterhvert og hadde etterhvert med seg et barn, som enten var hans søster eller datter. Hun var knøttliten og litt puslete....jeg vet at dette handler om noe annet enn din sønn, men noe i miott liv akkurat for tiden. Jeg tror jeg vet hva, så det er ikke viktig, men det morsomme var at jeg traff deg:)

:love: :klem: Skulle gjerne truffet deg på ekte! :heia:

Anne 05-07-11 20:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1154068)
MEN denne følelsen av lammelse og prikking i hender/føtter som jeg har hatt sånn sporadisk har forsvunnet etter at jeg begynte med vanndrivende.

Interessant:ja:
Takk for info.:klem:

Kanutten 05-07-11 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1154104)
Interessant:ja:
Takk for info.:klem:

Jeg innbiller meg at jeg samler vann i overkroppen siden jeg får dette presset over bryst og rygg..og at når jeg trutner der så presser det på nerver.. For som sagt en liten time etter at jeg har tatt vanndrivenede så er jeg pigg igjen. Gleder meg derfor til jeg skal til lungelegen sist i august for han skal visst ekspert på slike ting.

Anne 05-07-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1154100)
:love: :klem: Skulle gjerne truffet deg på ekte! :heia:

:suss: Ikke sant... Det kommer vi til:ja:

Imp 05-07-11 20:41

Ja, jeg har operert for carpal tunnel syndrom, i begge hendene. Jeg hadde samme som du, prikking og hendene dovnet bort. Legen sjekket om det var dette, ved å bøye håndleddet innover, da begynte det å prikke med EN gang. Men ikke i lillefingeren, det var visst et kjennetegn.

Ble bare satt opp på operasjon med en gang, tok ikke begge hendene på en gang da. Veldig greit. Den ene gangen fikk jeg full narkose, den andre gangen stengte de for blodtilførselen til armen og jeg så ufrivillig på hele operasjonen. Det var stengt for innsyn med et grønt forheng, men det hang en diger operasjonslampe i taket, og der speilte alt seg. Syns det var interessant jeg. Kjøttet vårt ser ut som oksekjøtt. ;)

Operasjonene gikk bra, jeg ble sykmeldt noen uker, og har siden dette ikke hatt problemer. Jeg regner emd at jeg fikk problemer da jeg er utdannet aktivitør og jeg jobbet da mye med håndarbeid, finmotoriske oppgaver hele tiden. Men har ikke hatt problemer med å utføre den salgs i ettertid.

Anne 05-07-11 20:48

Takk for tilbakemelding Imp:klem:
Fint å høre du er bedre.

Hadde du noe vondt oppover i armen og albuen?
Jeg har det og lurer på om det kan være noe annet enn Carpal....om jeg burde sjekke noe mer.

Har time som sagt til nevrografi først i september..Lenge å vente om det ikke er det.

Kanutten 05-07-11 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1154149)
Ja, jeg har operert for carpal tunnel syndrom, i begge hendene. Jeg hadde samme som du, prikking og hendene dovnet bort. Legen sjekket om det var dette, ved å bøye håndleddet innover, da begynte det å prikke med EN gang. Men ikke i lillefingeren, det var visst et kjennetegn.

Ble bare satt opp på operasjon med en gang, tok ikke begge hendene på en gang da. Veldig greit. Den ene gangen fikk jeg full narkose, den andre gangen stengte de for blodtilførselen til armen og jeg så ufrivillig på hele operasjonen. Det var stengt for innsyn med et grønt forheng, men det hang en diger operasjonslampe i taket, og der speilte alt seg. Syns det var interessant jeg. Kjøttet vårt ser ut som oksekjøtt. ;)

Operasjonene gikk bra, jeg ble sykmeldt noen uker, og har siden dette ikke hatt problemer. Jeg regner emd at jeg fikk problemer da jeg er utdannet aktivitør og jeg jobbet da mye med håndarbeid, finmotoriske oppgaver hele tiden. Men har ikke hatt problemer med å utføre den salgs i ettertid.

Prikking i lillefingeren skal være relatert til enkemannsstøt. :p

Så godt at det gikk bra med deg! :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.