![]() |
Sv: Ang. lavkarboshaker
Hei:)
Jeg synes det er praktisk å ha et godt proteinpulver i huset. Den fra Gymgrossisten så fin ut. Myseprotein (Whey) er lett opptakelig og lettfordøyelig. Jeg bruker det utblandet i vann ifm trening (ikke så ofte nå for tiden..), eller som en kjapp frokost bare for å få i meg NOE. Da heller jeg også i en god dæsj ex virgin olive oil. Det metter en stund. Eller også som et lite ekstramåltid på kvelden før leggetid, når jeg bare er bittelitt sulten men ikke gidder lage noe.. Jeg kjøper mitt på vanlig helsekostbutikk. Sjekker bare karboinnholdet på baksiden av boksen. |
Sitat:
|
Disse ser helelr ikke verst ut.
Har ikke prøvd, men vurderer. |
Sitat:
Lykke til:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Babyen reagerer rimelig umiddelbart på "uting" i melken.. Min datter (siste-fødte) har kraftig melke og egg allergi, noe som førte til at jeg sluttet å amme når hun var 8 mnd, først da fant vi det ut... frem til da trodde vi det "bare var atopisk eksem" og ingen leger nevnte noe annet.
Når man ser tilbake på det, så kunne man lett se at eksemet blusset kraftig om jeg spiste egg, eller inntok melkeprodukter.. Hun reagerte dog aldri på Atkins-barer ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
forbrenningen blir vel ikke ødelagt om man tar seg en shake innimellom, om man ikke har tilgang eller tid til å lage mat. Er vel om man bytter ut alle måltidene med en shake som gjør at forbrenningen kan bli ødelagt, og er vel ikke det trådstarter har sagt hun skal.
|
Vet du spør om ferdigshaker her, men tenkte bare jeg skulle dele min frokostshake, kjempegod, laget på ingredienser man har hjemme og rask :P
3 egg, 20g frosne blåbær, 30g fløte, flytende natreen, vaniljeessens, 50g valgfri olje, og isbiter til ønsket konsistens, kjempegod, stappfull av proteiner og fett og nesten ingen karber! Har ikke noe erfaring med ferdigshakes, men husker mamma hadde en med jordbærmilkshake smak for noen år tilbake :P forøvrig, Carisma, jeg synes du kommer med utrolig mange unødvendigne og krasse svar her på forumet! Har selv irritert meg, og blitt såret for tidligere kommentarer her fra deg. Kanskje på tide å tenke litt før man poster? |
forøvrig, Carisma, jeg synes du kommer med utrolig mange unødvendigne og krasse svar her på forumet! Har selv irritert meg, og blitt såret for tidligere kommentarer her fra deg. Kanskje på tide å tenke litt før man poster?
__________________ Oh yes, signerer den. |
Har forresten vært på helsekosten nå, og kjøpt en schvær boks med sjokoladepulver, hehe. Smakte Nutrilett egentlig, men veldig greit sånn på en tidlig morgen når man har dårlig tid. Allright, da løste det seg jo!
|
Så bra :) Hva het boksen, og hvor mye inneholdt, og kosta den?
|
Hei Bigmum.
Jeg har også ha lurt på om shaker og lavkarbokosthold kan kombineres, flott at du tar det opp! Jeg sliter med å få i meg frokost og da ville dette vært et flott alternativ. Hva heter pulveret som du har kjøpt og hvor har du kjøpt det?:) |
Sitat:
|
http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...whey-80-sample
Kjøpte en del av de her i går. Skal ut å reise, greit å ha i vesken om man ikke finner noe spiselig i farten. Og så kan man teste de forskjellige smakene og se hvilke man liker. XD |
Sitat:
|
Sitat:
1,6 gram karbo pr. serving = et stort glass med shake:) Ble god og mett jeg altså! |
BigMum:
Først av alt: Jeg skjønner godt at du er sår - og det er trist å se at ammepresset ikke er noe lettere nå enn det var i min tid. Jeg hadde ikke melk til mine tre, heller - og vet du hva? Det gikk kjempefint :o Og for en lettelse det var å slippe å svette, slite og streve så jævl... for å få ut noen få dråper. Det ødela mye av den første fine tida med baby. Da de endelig ble mette, av morsmelkserstatning, ( dengang var det Collett), så sov de hele natta, jeg fikk sove, ungene ble rolige og tilfredse. Og nå er de nesten voksne alle tre - intelligente og harmoniske unge mennesker som omtrent aldri har vært sjuke. Så vis en mental finger til alle som gnåler om at unger MÅ ammes - for det er ikke sant. Noen ganger må man finne andre løsninger, og så kan man kose seg og nyte den deilige babytida uten stress. Har andre et problem med det, så la dem streve med det problemet sjæl :p God sommer! |
Sitat:
Jeg synes du er nedlatende. Jeg har lest så mye om ernæring og lavkarbo, at jeg finner meg ikke i å bli fortalt hva jeg skal eller ikke skal spise. Om man velger noen usunne snarveier, so be it. Jeg RØYKER også, selv om jeg vet at det er veeeldig dårlig for meg. |
Sitat:
|
Bare en tanke: Kan det være at amme-spørsmålet til Carisma er blitt misforstått?
Det er ikke for å blande meg men man vet jo ikke tonefallet her inne... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55. |