Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store film-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4589)

Iset 13-04-05 18:40

Jeg ELSKER skrekkfilmer, helst spøkelsesfilmer. Jeg liker best asiatisk skrekk og nyinnspillingene av disse.

The ring (den amerikanske er best, men ikke nr 2, den suger!)
The eye (japansk - nå kommer det snart en amerikansk oppfølger)
The grudge (den amerikanske er best!!)
Tale of two sisters (koreansk)
Et ubesvart anrop (japansk)

Nå skal jeg snart gå og se Boogeyman og WHITE NOISE. White noise ser helt grusom ut, jeg kommer til å bli psykisk skadet, men det er nok VERDT DET!! :eek:

Jeg har lagt ut trailere her (skrekkfilmer), om noen er interessert. Kommer til å legge ut flere fortløpende:

http://www.pratekompaniet.com/forum/...light=trailere

Marianne 13-04-05 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Begod
Min favoritt film er "Streets of fire" fra 84 tror jeg.
Jeg bare elsker den filmen selv om den den på mange måter kan kategoriseres som B - film.

Flere som digger 80 tallet ser jeg. Har Breakfastclub på Video
mange ungdomsminner og flott musikk ( også Molly da).

en liten liste over filmer jeg liker.

Dagen er din
Long kiss goodnight
Pirates of the Caribbean
Ringenesherre
Face off
Die Hard
Det 5 element
Dødelig våpen
Forrest Gump
Private Ryan
Hot shots 2
hjelp vi flyr
Elling
Shrek
nemo
istid

Begod da! Også Molly :eek: . Feil - også Judd Nelson da! :D

Ta med deg filmene og kom til meg, så skal vi se filmer sammen. Det 5. element kan du la bli hjemme - den er sikkert skummel!

sommerfugl 13-04-05 23:35

hehe, må le litt, så "fjolls til fjells" i stad jeg :rodme::lol:

magdalena 14-04-05 00:40

Nå så jeg nettopp the Grudge.Den var faktisk veldig creepy og hadde ikke høye tanker om den før jeg begynte å se den.En av de beste skrekkfilmene jeg har sett!

Daizy 14-04-05 12:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av magdalena
Nå så jeg nettopp the Grudge.Den var faktisk veldig creepy og hadde ikke høye tanker om den før jeg begynte å se den.En av de beste skrekkfilmene jeg har sett!

Åh syns du? Tror jeg hadde så store forventninger til den at den innfridde ikke helt... Var ikke sååå skummel som jeg trodde...
Noe av det verste jeg har sett er "skygger fra fortiden". Da var jeg så redd at jeg kløp kjæresten i hånda sånn at han fikk så sår og begynte å blø. Han var helt satt ut etterpå også, men mest pga såret og at jeg skvatt så mye hele tiden og hylte... Den filmen ser jeg ALDRI på nytt... *fortsatt vondt i magen når jeg tenker på den filme* :(

mofe 19-04-05 18:26

Anbefaler "Girl, Interrupted"

Veeeldig bra :ja:

Er med Winona Ryder, og Angelina Jolie. Sistnevnte fikk Oscar for bi-rolle.

sommerfugl 19-04-05 18:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Anbefaler "Girl, Interrupted"

Veeeldig bra :ja:

Er med Winona Ryder, og Angelina Jolie. Sistnevnte fikk Oscar for bi-rolle.

åhh, ja den er kjempebra!! :ja:

Summer 19-04-05 20:12

Jeg har nå sett sjokolade,- og det var bare en helt utrolig herlig film!:ja:

..også har jeg sett the legend of begger vance, og den var bare helt fantastisk,

..også har jeg sett Lost in translation, og den var ganske god, men jeg var litt sånn sur etter å ha sett den for jeg satt igjen med en utrolig nedfor stemning inni meg som ikke gikk bort før jeg så sjokolade to dager etterpå...:p

mofe 19-04-05 20:34

Sjokolade? Hvem spiller i den? Hva heter den på engelsk? Chocolate? :)

Summer 19-04-05 21:11

Jonny Depp og Juliette Binoche spiller i Chocolat :) (og Lena Olin) Herlig film! :)

mofe 19-04-05 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Jonny Depp og Juliette Binoche spiller i Chocolat :) (og Lena Olin) Herlig film! :)

http://www.imdb.com/title/tt0241303/

Den har fått kjempebra anmeldelse av brukere! :ja: Denne må jeg se :) *skrive opp på listen* :)

Daizy 20-04-05 12:22

Hehe, har du også en "må se filmer"-lister?! :) Jeg har også en, hadde den nedskrevet før, men klarte å miste den gitt... Nå er den i hodet...
Foreløpig liste: "my life without me", "alexander", vinterkyss" :) Og sikkert maange flere... ;)

Albertine 20-04-05 14:14

Vet du, jeg kjøpte Lost in Translation til Mannen i julegave, og jeg sovna før filmen var ferdig! Den var bare grusomt kjedelig!

Ingen som har sett Heftig og Begeistret? :rolleyes:

mofe 20-04-05 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine
Vet du, jeg kjøpte Lost in Translation til Mannen i julegave, og jeg sovna før filmen var ferdig! Den var bare grusomt kjedelig!

K j e d e l i g ? ? ? ? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

:eek:

Anne 20-04-05 14:24

Sitat:

Ingen som har sett Heftig og Begeistret? :rolleyes:

Joda,jeg har sett den. Kjempefin på mange måter.:)

Anne 20-04-05 14:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Jeg har nå sett sjokolade,- og det var bare en helt utrolig herlig film!:ja:

..

Ikke sant...Det syns jeg og...utrolig herlig film:)

Summer 20-04-05 14:29

Sitat:

Jeg også synes den var drepende kjedelig inimellom, men så lo jeg endel innimllom, også ristet jeg litt på hode innimellom, også trigget den en føelse ini meg... SÅ sånn oppsummert så vil jeg si den var ganske bra...:)

pusi 24-04-05 00:29

Masse fine filmer her i tråden! Og siden film er min lidenskap må jeg jo bare slenge med noen dere kanskje ikke har sett.

1.De Fortapte Barns By (Av Marc Caro og Jean-Pierre Jeunet. Ja, han som laget Amelie, som jo også er nydelig! Og så må dere se alt annet han har laget også. Delicatessen, En Langvarig Forlovelse og forsåvidt også Alien 4)
2. Brazil (Av Terry Gilliam. Herlig skrudd film)
3. The Nightmare Before Christmas (Og alt annet av Tim Burton med unntak av Planet of the Apes, som sugde. Men se for all del: Sleepy Hollow, Edvard Saksehånd og Beetlejuice. Og snart kommer Charlie og Sjokoladefabrikken og The Corpse Bride. Oh joy!)
4. The Hitchhikers Guide to the Galaxy kommer visst i disse dager. Den skal i alle fall jeg se! Bøkene er jo hysteriske!:geip:
Flere forslag kommer senere!

sommerfugl 24-04-05 00:34

noen som har sett "city of angels"? :love:

..sommerfuglen elsker alt som har med engler å gjøre nemlig..

:p

mofe 24-04-05 03:06

sommerfugl - ja, jeg har sett den, veldig flott film!

Nå har jeg sett "Alexander" - en storslått film, anbefales!

mofe 24-04-05 05:21

Oceans Twelve, også veldig bra!

Aline 24-04-05 09:36

prøvde å se alexander på flyet til boston... tror ikke den gjør seg like godt på 3 tommer-skjerm som på kino.... :rolleyes:

oceans twelvehttp://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_27.gif http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_17_206.gif

ellers så begynte jeg jo å se farenheit 9/11... må vel snart se den ferdig :ja: likte den ikke like godt som bowling for columbine, føler at han overdriver det hele litt mere, ikke på alle punkter, men på noen...

jaja... :)

Aline 24-04-05 09:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pusi
4. The Hitchhikers Guide to the Galaxy kommer visst i disse dager. Den skal i alle fall jeg se! Bøkene er jo hysteriske!:geip:
Flere forslag kommer senere!

Helt ubeskrivelig hvor mye jeg gleder meg til den filmen :D :D :D :D

jiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa!

pusi 24-04-05 11:52

Yay!
Kanskje man kan lære ett og annet om livsfilosofi av den også!?

Don't Panic!

Aline 24-04-05 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pusi
Yay!
Kanskje man kan lære ett og annet om livsfilosofi av den også!?

Don't Panic!

:D :D :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.