![]() |
Sv: Brød fra lavkarbohuset
Sitat:
|
Da har jeg bestilt en brødpakke. Kun 1, for å prøve det liksom... Dyreste brødet jeg noen gang kommer til å spise! Portoen var jo helt vill! Menmen, jeg savner brød... OG om det det er godt kommer jeg jo til å kjøpe flere i slengen :)
|
Sitat:
Jon Lavkarbohuset |
Brødpakken er da ikke så stor? Putt den i en konvolutt/pose og send som brev? :)
|
Tusen takk for mail, jeg måtte smile litt nå :D
|
Og der kom brødet :)
Nesten spist det opp :D Kjempegodt, og så utrolig sprø skorpe! Litt "svampete" men det overlever jeg absolutt! Kunne visst tilsette noe som minsket det også :) |
Tips: Siden brødet skal oppbevares i papirpose (Sto veeeldig spesifisert) så merket jeg at det ble hardt ganske fort. Den ytterste skiva er det bare å riste istede for å kaste.
Jeg skjærte brødet i skiver og frøs ned, så var det bare å riste skiver når jeg trengte. |
Hallelujah:D Jeg har savnet brød og derfor prøvd div lavkarbovarianter, men synes alle har en forferdelig bismak. Så etter å ha lest om det her, måtte jeg bare prøve og nå er alle mine sorger slukket;) Var litt rart å tygge med en gang, men det vennet jeg meg veldig fort til. Og kjempeenkelt å røre sammen også:ja:
Men lurer på en ting; noen som vet hvor lenge det holder seg når man ikke har tilgang til fryser? |
Sitat:
|
Sitat:
Tilsett 40-50 gram finhakkede frø etter eget valg i deigen, så blir det mindre svampete. Selv bruker jeg en blanding av solsikke- og gresskarkjerner samt litt sesamfrø, dette har jeg i et halvlitersmål og kjører stavmikseren på fullt i 10-15 sekunder. Altså bare frøene, ikke innholder i posen! Blir helt nyyyydelig. ;) |
Mildt sagt overaska da jeg fant brødte surt i kveld. Etter to dager! Er frøene som var sure, fant jeg ut. Hatt det i papirpose, som det sto presisert. Ikke like begeistra lenger... Men er fornøyd sånn forøverig, så skal fryse ned og ta opp det jeg trenger.
|
Sitat:
|
Kan jeg bruke eltekroken på kjøkkenmaskina mi eller burde jeg elte for hånd?
Rask levering btw. Bestilte søndag og fikk idag. Litt synd jeg så dem har brødet, pizzabunn og pastan på helsekosten her. Samme pris, men slipper jo frakt. Hehe |
Sitat:
Jepp, du får produktene i stadig flere Life- og Sunkostbutikker, og de fleste steder er prisen den samme som hos oss i nettbutikken. Det blir jo litt galt om vi skal utkonkurrere våre egne butikkunder på pris. Men vi har jo rabatter ved kjøp av flere da. ;) |
Dette brødet har jeg akkurat bakt og har tidligere prøvd både pizzabunnen og sjokoladekakemixen! Thumps up for samtlige! Brødet ble jeg særlig overrasket over, hever seg dobbelt og fikk en gyllen fin skorpe. Jeg stekte det i liten brdøform og stekte det den siste tiden ute av forma på rist. Synes ikke brødet er så svampeaktig som ble beskrevet her, tror bare man må steke det tilstrekkelig. Eltet også deigen godt, sånn at den ble fast og fin. Jeg fikk 20 skiver, dvs lunsj for meg (2 skiver) i to jobbuker, så da er prisen levelig :p
Pizzabunnen hevde godt den også og smakte ganske godt. Smaker litt grovere enn man er vant med eneste. Kaken var også god, men trenger noe ekstra, enten glasur av noe slag eller krem med bær kanskje :D For meg er det ikke noe problem med gluten, tåler det fint :) |
Har nettop satt brødet til heving. Må ærlig innrømme at jeg blir veldig overrasket om dette blir bra. Hehe.
Jeg eltet brødet med kjøkken maskin. Hadde i litt sesamfrø og solsikkekjerner. Det ble en fryktelig seig klump. Men spent på smak og konsistens |
Dæven å dette brødet heva. Hehe. Håper det smaker like godt som det ser ut.
http://www.facebook.com/photo.php?fb...7755021&type=1 |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10. |