Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Problemer med å kombinere mat og jobb (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46600)

Yrla 05-08-11 19:31

Sv: problemer med å kombinere mat og jobb

To ferdigkokte egg med smør i en liten boks spises opp fort med en skje. Nøtter og ost er også raskt å spise. Høres fryktelig ut å måtte nærmest snike seg til å spise, som om det var en synd.

maynard 05-08-11 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pebbles82 (Innlegg 1174575)
det er vanskelig.... jeg personlig føler at jeg ikke kan ta med middag eller retter hvor jeg må varme det. 1. da lukter det sterkt mat i resepsjonsområde. 2. risikerer at det kommer folk akkurat i det jeg har tatt en matbit og må tygge dette i rekordfart for å få det ned så jeg ikke tar i mot gjester med mat i munnen. 3. innen jeg er ferdi å varme maten har det allerede kommet en i resepsjonen eller tlf ringer eller noe skjer så jeg må varme maten en gang til etterpå..og da er vi i en ond "varme maten" sirkel.. lol...

paranøtter - kaffelatte med fløte - blomkål/brokkoli i biter - ølpølser - babybel - er min lunch heretter :)

Jammen, om du spiser varmmat eller kaldmat så må du jo nødvendigvis tygge likevel ;) kyllingsalat er en annen ting jeg spiser, og ellers så bruker jeg ikke ha med matretter som stinker heller :)

Imp 05-08-11 22:22

Ja, og spesielt om du kan oppbevare den kjølig. Litt smoothie drikker du jo på noen sekunder! :)

lucifine 06-08-11 11:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Livsglede (Innlegg 1174069)

Pannekaker 3 stk
3 egg
3 ss fløte - ca 40 gr
0,5 ts fiberhusk
20-30 gr smelta smør
Bland alt, og stek pannekaker i litt smør. 3-4 stk gode varme og kalde.

Nå har jeg laget disse to ganger og den er min nye favoritt oppskrift! Takk fra ei som var litt matlei <3

Jeg laget dem litt anderledes i dag, i går hadde jeg blåbær i røren, men i dag hadde jeg baconbiter og sukrin også oppi. Jeg laget røren x3 slik at jeg hadde nok til frokost, lunsj og til tur i morra. De ble perfekte! Gleder meg til lunsj <3

Alynna 06-08-11 11:25

Husk at paranøtter gir selenforgiftning om man får i seg for mye! Maks et par om dagen.

Gracella 06-08-11 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alynna (Innlegg 1175061)
Husk at paranøtter gir selenforgiftning om man får i seg for mye! Maks et par om dagen.

Nei, det er en seiglivet myte:
http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-10991.html

Eller, at man kan bli selenforgiftet er riktig, men ikke at grensen går ved et par nøtter om dagen!
Et par nøtter om dagen, vil teoretisk dekke dagsbehovet for selen... ;)

Pebbles82 06-08-11 12:34

noen gode oppskrifter på smoothie????

lillemeg88 06-08-11 13:13

man kan putte det meste i en smoothie :) alt av bær, fløte, avokado, egg, kesam, rømme, cottage cheese.... bare fantasien som setter grenser :D

Rikkem0r 06-08-11 17:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pebbles82 (Innlegg 1175105)
noen gode oppskrifter på smoothie????

Min favoritt: ca 2dl bringebær, ca 1 dl fløte, 2 egg og en dæsj splenda :sikle: wosj, wosj med stavmixer'n oooog ferdig :D

Livsglede 06-08-11 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1175045)
Nå har jeg laget disse to ganger og den er min nye favoritt oppskrift! Takk fra ei som var litt matlei <3

Jeg laget dem litt anderledes i dag, i går hadde jeg blåbær i røren, men i dag hadde jeg baconbiter og sukrin også oppi. Jeg laget røren x3 slik at jeg hadde nok til frokost, lunsj og til tur i morra. De ble perfekte! Gleder meg til lunsj <3

He,he ja de er farlig gode og kan lett bli en favoritt i en periode:D Varme som kalde og kan varieres i det uendelige slik du har erfart selv:)

Pebbles82 07-08-11 00:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1175287)
Min favoritt: ca 2dl bringebær, ca 1 dl fløte, 2 egg og en dæsj splenda :sikle: wosj, wosj med stavmixer'n oooog ferdig :D

mmmm det hørtes godt.. har frosne bringebær i frysen, skal prøve den imorgen.. takk for tips... går det også ann med frosne skogsbær??

Rikkem0r 07-08-11 01:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pebbles82 (Innlegg 1175519)
mmmm det hørtes godt.. har frosne bringebær i frysen, skal prøve den imorgen.. takk for tips... går det også ann med frosne skogsbær??

Det går nok veldig bra, blir bare mer karber så det styrer du helt selv ;) Ser for meg jordbær og er fantastisk :sikle:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.