![]() |
JIPPi!!! Takk MHM :D
Sjokoisen inneholdt 5.2 kh per stk :sikle: *bestile fra isbilen* :ja: |
Isbilen var her for en stund siden, men var ikke noe Fedon-is der! :( *snurt*
|
Sv: Fedon slankeis!
Jeg har smakt fedon-isen, og jeg likte den veldig godt. Selvfølgelig ikke den beste isen, men ble fort en favoritt siden jeg sitter igjen med bedre samvittighet etter å ha spist den, enn om jeg hadde spist en annen type:) Karamellsausen tror jeg ikke er vanlig karamell, men en type aroma. Isen har visst mindre kh enn andre iser, og lavere GI. Et tips er å ta isen ut av boksen, å server den sammen med en fruktsalat. Mmm..:p
|
17. mai-dessert?
|
Jeg kjøpte fedonisen i dag. Den inneholder ikke fruktose nå. Bare kunstig, bl.a aspartam. 13.1 karb hvorav 9.3 fra sukkerarter.
|
Heia,
Her hvor jeg bor er det hjemis som dingding'er i gaten; så eg tok å sendt en bestilling på mail til isbilen eg :D Skal få beskjed når de kommer til min adresse, så da sitter eg her parat til å løøøpe (eeh, kan sikkert ta dager, veker..men sikler etter sunn is ja) :) |
går det inne å få kjøpt isen andre steder enn på bilen??
Hvorfor kan ikke f.eks life-kjeden ha den i handel? De fører jo fedonprodukter...hm... is er det beste jeg vet, har veeeldig lyst å prøve denne, er bare redd for at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg får smaken på den! |
Sitat:
|
Etter å ha smakt lett-isen i Norge, sitter jeg her i Houston med en CarbSmart ispinne. Deilig vaniljeis med sjokoladeovertrekk m/nøtter :sikle: 5 karber pr stk. Den som kunne importere slike til Norge... Men det er vel tvilsomt. De jeg kjøpte i går smelta nesten på vei fra butikken til brors fryser ! :p
|
Åååh er du i Houston nå? Så kjekt! Mamma bodde i Midland da hun var 20, hun skulle gifte seg der men avsluttet forlovelsen og reiste hjem pga hjemlengsel. Hehe jaja...
De ispinnene hørtes digg ut! Dumme kjedelige Norge!!! |
Nei, søren heller, folkens, kan vi ikke lage dette bedre selv da???
Eggedosis med søtstoff, bland med krem. . . og tilsett etter smak noe du liker. Først og fremst vaniljesmak, da. F eks dråper, ekstrakt, eller best av alt frø (utskrapt)fra en vaniljestang. Best om man varmer den opp, splittet, i fløten, før man pisker fløten. Bare kjør noen jordbær i blitzeren (food-processor, f eks), eller legg til litt smeltet 70-% sjokolade og litt kakao, eller. . . Hallo! Dette er bare hva vi gidder - det er fryktelig enkelt å lage is! (Sier hun som ikke har gjort det på 2 år - men som heller ikke er så begeistret for is i utgangspunktet, da. . . ) |
Forresten, noen som har prøvd å lage den mascarpone isen fra fedon kokeboka?
|
Karin: jaa hjemmelaget is er digg, jeg har også laget det i mange år. Min favoritt er med sitronolje eller med knuste advantagebars (blir sånn "cookies 'n cream"). :D
|
Sitat:
|
Jeg ville kjøpe Fedon isen her om dagen, men så sa isbil mannen at Fedon var gått konkurs...
|
Sitat:
Men kanskje mannen på isbilen sitter på "inside information" - hvem vet ? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54. |