Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Fedon slankeis! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4700)

Daizy 31-05-05 17:21

JIPPi!!! Takk MHM :D

Sjokoisen inneholdt 5.2 kh per stk :sikle:

*bestile fra isbilen* :ja:

Tidligere bruker 01-06-05 17:16

Isbilen var her for en stund siden, men var ikke noe Fedon-is der! :( *snurt*

songbird 01-05-06 17:51

Sv: Fedon slankeis!

Jeg har smakt fedon-isen, og jeg likte den veldig godt. Selvfølgelig ikke den beste isen, men ble fort en favoritt siden jeg sitter igjen med bedre samvittighet etter å ha spist den, enn om jeg hadde spist en annen type:) Karamellsausen tror jeg ikke er vanlig karamell, men en type aroma. Isen har visst mindre kh enn andre iser, og lavere GI. Et tips er å ta isen ut av boksen, å server den sammen med en fruktsalat. Mmm..:p

Hege_ 01-05-06 20:42

17. mai-dessert?

Imse 05-05-06 17:26

Jeg kjøpte fedonisen i dag. Den inneholder ikke fruktose nå. Bare kunstig, bl.a aspartam. 13.1 karb hvorav 9.3 fra sukkerarter.

b1_ 20-06-06 13:27

Heia,

Her hvor jeg bor er det hjemis som dingding'er i gaten; så eg tok å sendt en bestilling på mail til isbilen eg :D Skal få beskjed når de kommer til min adresse, så da sitter eg her parat til å løøøpe (eeh, kan sikkert ta dager, veker..men sikler etter sunn is ja) :)

kaspara 26-06-06 21:41

går det inne å få kjøpt isen andre steder enn på bilen??
Hvorfor kan ikke f.eks life-kjeden ha den i handel? De fører jo fedonprodukter...hm...
is er det beste jeg vet, har veeeldig lyst å prøve denne, er bare redd for at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg får smaken på den!

Carisma 26-06-06 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av b1_
Her hvor jeg bor er det hjemis som dingding'er i gaten

Ser at hjem-is reklamerer med sukkerfrie iser, og light-pakker også. Har du, eller noen andre, testet noen av de?

Nille 28-06-06 16:37

Etter å ha smakt lett-isen i Norge, sitter jeg her i Houston med en CarbSmart ispinne. Deilig vaniljeis med sjokoladeovertrekk m/nøtter :sikle: 5 karber pr stk. Den som kunne importere slike til Norge... Men det er vel tvilsomt. De jeg kjøpte i går smelta nesten på vei fra butikken til brors fryser ! :p

Iset 28-06-06 16:49

Åååh er du i Houston nå? Så kjekt! Mamma bodde i Midland da hun var 20, hun skulle gifte seg der men avsluttet forlovelsen og reiste hjem pga hjemlengsel. Hehe jaja...

De ispinnene hørtes digg ut! Dumme kjedelige Norge!!!

Karin 29-06-06 05:02

Nei, søren heller, folkens, kan vi ikke lage dette bedre selv da???

Eggedosis med søtstoff, bland med krem. . . og tilsett etter smak noe du liker. Først og fremst vaniljesmak, da. F eks dråper, ekstrakt, eller best av alt frø (utskrapt)fra en vaniljestang. Best om man varmer den opp, splittet, i fløten, før man pisker fløten.

Bare kjør noen jordbær i blitzeren (food-processor, f eks), eller legg til litt smeltet 70-% sjokolade og litt kakao, eller. . . Hallo! Dette er bare hva vi gidder - det er fryktelig enkelt å lage is! (Sier hun som ikke har gjort det på 2 år - men som heller ikke er så begeistret for is i utgangspunktet, da. . . )

Carisma 29-06-06 09:39

Forresten, noen som har prøvd å lage den mascarpone isen fra fedon kokeboka?

Iset 29-06-06 10:37

Karin: jaa hjemmelaget is er digg, jeg har også laget det i mange år. Min favoritt er med sitronolje eller med knuste advantagebars (blir sånn "cookies 'n cream"). :D

Amk 11-07-06 17:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lita84
Har du sett..Finnes ikke isbiler i Trondheim :eek: Jeg som har "vokst opp med isbilen" :(

Jaja, ingen Fedon is på meg da..

Det finnes ikke isbiler i Trondheim?! Jo, så klart gjør det det:D Har du ikke sett isbilen? Senest i går så jeg isbilen.

Nelly 20-07-06 10:13

Jeg ville kjøpe Fedon isen her om dagen, men så sa isbil mannen at Fedon var gått konkurs...

Nille 20-07-06 10:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nelly
Jeg ville kjøpe Fedon isen her om dagen, men så sa isbil mannen at Fedon var gått konkurs...

Det har han pr. dato ikke. Det er i såfall en "nyhet" hverken Fedon selv, VG eller Dagbladet - (eller andre aviser/TV for den saks skyld) har fått med seg.

Men kanskje mannen på isbilen sitter på "inside information" - hvem vet ?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.