![]() |
Sv: Hvordan få i seg nok karbohydrater?
Jeg ville økt på grønne grønnsaker + paprika/løk/tomat. Spiser man det til hvert måltid er man fort oppi 30 karbs. :)
|
Her er iallfall én tabell
http://www.glycemicgourmet.com/glyce...dex-table.html |
Jeg ligger også på ca 30 karb om dagen, og har lurt litt på hva en bør spise for å komme litt opp i karb. Så kjekt med en tråd om dette!
Jeg spiser ketolyse inspirert men legger i tillegg til skyr (ikke en hver dag, men en sjelden gang), tyrkisk youghurt og bringebær, litt gulerot (rå), melon (svært sjelden). Er også veldig godt med sellerirot. Og rød paprika er jo godt til alt da. |
Bønner og linser.
|
Jeg sliter med det samme. Sliter med å komme meg over 15 karber om dagen. Må spise lavkarbobrød (Fedon) for å komme over, og jeg er usikker på om det går bra. Har ikke hatt en god uke, vært sulten hele tiden. I morgen er det veiedag, og om jeg har gått opp denne uken og eller ikke hatt vektnedgang så kutter jeg bare ut brødet og retter fokuset mitt kunn mot proteiner og fett. Men jeg vet ikke hvordan kh påvirker min trening enda, da jeg ikke trener jevnlig.
|
Jeg har f.eks. litt revet gultor i salater, et par babygulrøtter til knask... litt maiskorn, må vel være en grei måte å øke på, mer grønnsaker og mer KH.
|
Smootie kan jo gi litt karbohydrater, fant ut det her om dagen :eek:
|
Dere som sliter med å få nok karber må jo spise fryktelig lite? :confused:
Det skaal jo være grønnsaker til alle måltider, og om man bruker litt fløte eller rømme i tillegg er man jo kjapt oppe i 30-40g pr dag. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08. |