![]() |
Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?
Sitat:
|
Sitat:
For meg er det iallfall større fare for å gli utpå om det er feil type karbohydrater jeg spiser. De feil typene er som dårlige venner som kommer på lørdagskvelden med "ikke akkurat" byens beste barn og ikke drar før kåken er herpet... |
Sitat:
Jeg er redd for å spise for fargerike matvarer....vil jo ikke ha de fine blekede tennene mine mørkfarget igjen...Nå når jeg har kvittet meg med sterkt søtet svart te- lasten min vil jeg jo ikke tilbake til mørke tenner akkurat.....:p Jeg har egentlig litt av samme problemet som Yrla...når vil det stoppe av seg selv med vektnedgang og hva skal jeg spise? Øke matinntaket for å holde vekta betyr at jeg må opp i et kilocal-inntak på over 4000....Å øke kh-inntaket er jeg fryktelig redd for...hva om jeg ramler rett på kh-fylla og ikke greier å stoppe da....? Og jeg elsker å være i ketose...føler meg så sterk og utholdende i ketose...når jeg har økt med kh og skal gjøre noe fysisk kjenner jeg meg sliten og får melkesyre av det minste sprell....:o |
bstemamma; det er godt vi er flere, og jeg tenker det beste er å spise litt mer karbohydrater for å se om vektnedgangen stanser, og at det er viktig at karbohydratene ikke trigger noe som kan få en til å få dårlige vaner. Jeg starter forsiktig med gulrot og nøtter. Du har forsøkt med epler? Det skal jeg også hvis jeg ikke stopper i vektnedgangg. Et eple om dagen ser jo veldig sunt ut:) Og jeg tenker på å spise litt kikerter sammen med torsk eller kylling, mange typer nøtter og alle typer grønnsaker. Jeg tror det blir sunnere enn det jeg har spist det siste året.
|
Sitat:
Mine tenner ble ganske bra etter jeg sluttet med sort te og gikk over til grønn. (Men ja, det blir litt misfarging av det - som tannlegen tjener noen kroner på 2ggr årlig.) Og jeg spiser tomat, paprika og rødbeter. |
Sitat:
Hos tannlegen: Er dette bleking, eller bare pussing? Sitat:
Jeg har innført eple og en potet og allerede nå kjenner jeg at jeg muligens må stoppe opp og tenke meg om...har blitt så rolig og tenksom denne uken som har gått siden innføringen av disse to matvarene at jeg kjenner meg snart ikke selv igjen....:o Har ikke gjespet så mye på hele det siste året som jeg har gjort siden nattpoteten ble innført for en uke siden....helt løyent hele greia.....:D Men vektnedgangen har ikke stanset..........! |
Hos tannlegen er det bare puss, ja. Med sånn gummidings på boret og litt grov tannkrem. Du kan skylle tennene i melk før og etter fargesterk mat. Du kan til og med svelge melka. :D
|
Sitat:
Jeg både drikker og elsker å drikke melk...så det var kanskje et godt råd....:klem: |
Hvit te!:) Spennende å høre, bestemamma.Isbergsalat, tomat, agurk,stangselleri, asparges, løk og grønn og gul paprika tror jeg ikke avlegger så mye farge. Gulrot kanskje, og rødbeter helt sikkert.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Så du har nok noe mer å gå på i så fall. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39. |