![]() |
Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?
Sitat:
Alle sukkeralkoholer kan ikke bare trekkes fra uten videre, desverre!:nedfor: |
Sitat:
|
Sitat:
Du sier alt er sukkeralkoholer, men det hjelper jo ikke når disse sukkeralkoholene like gjerne kunne vært sukker for kroppen din! |
Sukrin, stevia og tagatose/tagatesse har GI null og har lite eller ingen kalorier/karbohydrater. De er trygge, men kan av de fleste ikke inntaes i mer enn små mengder hvis man vil unngå magetrøbbel. Det var de sunneste. Natreen og aspartam har også GI null og null kalorier/ikke karbo men er skadelig for kroppen.
|
Ricola urtedrops mener jeg ble godkjent en gang?
|
Sitat:
|
[quote=Luggetuppen;1215362]Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen :o
http://produkter.nidar.no/eway/imgstore/dd3729764d.jpg Å disse så gode ut!!! Er de helt lovlige? |
Min endokronolog sier at alle søtningsmidler som slutter på -ol gir forhøyet blodsukker. Jeg har diabetes 1 og merker det veldig tydelig når jeg måler etter -ol-inntak. :hylgrine:
|
[quote=aslaug;1215563]
Sitat:
|
Jeg har en eske i 4-5 dager jeg. Tror neppe det er noe problem at ikke alle sukkeralkoholene kan trekkes fra.
Uansett hvilke pastiller man velger så er det vel greit å begrense inntaket og ikke hive innpå. |
Fant noen drops på helsekost som heter VIVIL. De har 0 sukker (bare alkohole). Finnes i ulike smaker, bl.a. jordbær- creme. Himmelsk. De har også en Mint varian. Kanskje det er noe?
|
http://www.campkilo.no/nettbutikk/blandet-drops eller http://www.campkilo.no/nettbutikk/frisk-pust
Kva med dessa dropsa her da??? Dei må vel vera lovlige?? |
Jeg spiser FRISK, jeg. De er så bittebittesmå :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Gleder meg til den dagen en kan få skikkelig snop søtet med Stevia...Tyggis og andre munnhygieneartikler og....:D |
Jeg tåler ikke YUP.. Prøvde en pakke, men de gav meg sultfølelse og blodsukkersvingning :( Holder meg til store IFA jeg :) Fribol spiser jeg om jeg har vondt i halsen, de blir litt for "sykdomsrelatret" for meg :p
|
Sitat:
|
Sitat:
http://bloggfiler.no/sostreneeriksen...3688778809.jpg Karamint, peppermynte, banan, spejder, lakris...... |
Sitat:
|
Sitat:
Og du, til høyre på den grønne linjen, rett over innlegget du har skrevet, er det en Endre- knapp! Der kan du klikke om du vil endre noe av det du har skrevet!;) |
Jeg fant en type i går.. Läkerol, Polar mint.
Næringsinnhold per 100: 96 gr karb hvor alt er sukkeralkoholer. Søtningsstoffene er Isomalt, maltitolsirup, aspartam og acesulfam. Er den der lovlig da? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fikk akkurat i dag en mail fra Mercola...de selger munnhygieneartikler med Stevia...En del sjokolade med Stevia fins visst også, men jeg er ikke så glad i snop at jeg kjøper det på nettet...vil heller vente til det ligger i butikkhyllene.....:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |