Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Slankere: Synes dere det er lett? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47833)

Peppa Gris 15-09-11 16:52

Sv: Slankere: Synes dere det er lett?

Det som er tyngst for min del er den konstante dårlige samvittigheten for at jeg spiser feil. For mye karbo, for lite karbo, for mye kcal, for lite kcal, feil sammensetning, feil fokus, feil alt. Mat for en altfor stor plass i hverdagen, den tar over alt. Dette gjelder både når jeg er "flink" og "uflink". Terapi hadde sikkert vært løsningen, men da hadde det vel i grunn bare blitt enda mer fokus på mat. Sukk.

Jessica 15-09-11 18:44

Jeg liker sååå godt å følge denne tråden. Her er det mange som setter ord på akkurat det jeg føler og tenker, og det er så fint å se at vi er mange i samme situasjon.

Peppa Gris: Jeg tenker også alt for mye på mat? nok fett? for mye fett, for mye karbo? mat mat mat

Oppavsofaen: Jeg har også brukt mat som belønning, og nærmest planlagt kinobesøk fordi smågodt er så "lov" når man går på kino...
Må si at jeg fortsatt koser meg med maten, og er fortsatt der at mat, kos og tildels belønning henger sammen, men det er vell også litt lov, innenfor visse rammer... er det ikke ?

Det er ikke lett, men det skal gå =)

oppavsofaen 15-09-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jessica (Innlegg 1208327)
Jeg liker sååå godt å følge denne tråden. Her er det mange som setter ord på akkurat det jeg føler og tenker, og det er så fint å se at vi er mange i samme situasjon.

Peppa Gris: Jeg tenker også alt for mye på mat? nok fett? for mye fett, for mye karbo? mat mat mat

Oppavsofaen: Jeg har også brukt mat som belønning, og nærmest planlagt kinobesøk fordi smågodt er så "lov" når man går på kino...
Må si at jeg fortsatt koser meg med maten, og er fortsatt der at mat, kos og tildels belønning henger sammen, men det er vell også litt lov, innenfor visse rammer... er det ikke ?

Det er ikke lett, men det skal gå =)

JO! Jeg bruker bare mesteparten av tiden på å overbevise meg selv om det motsatte!:p Det er rett og slett tankegangen jeg må jobbe med hvis jeg skal klare dette! :)

Namba 15-09-11 20:49

Jeg synes også det er interessant å lese denne tråden. Jeg synes den mentale biten er så vanskelig. Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal gjøre. Synes også det er interessant å se at såpass mange synes det er lett.

Newstart 15-09-11 21:10

JA jeg syns det er veldig lett. En sjelden gang så opplever jeg at jeg bare må ha et eller annet. Da smaker jeg på det så frister det ikke lenger. Utrolig deilig. Har opplevd det sikkert tre ganger siden jeg startet i mars.
Jeg kan ofte ha sug sånn som i forbindelse med mens men jeg holder meg fremdeles til lavkarbo. Bare spiser mer av det lovlige liksom. Og vekta er veldig enig så lavkarbo er fantastisk.:D

Vet om mange som har hatt nytte av beck programmet. Det skal visst jobbe med hjernen og alt det som dere snakker om her. Men jeg har ikke prøvd.

hovann 20-09-11 22:25

lett og lett fru blom... det finnes vel like mange vanskelighetsgrader som vi er mennekser her inne.

personlig sliter jeg mest på kveldene, liker å koooose meg med noe å tygge på, liker å tygge rett og slett. elsker å tygge... så et glass vann funker ikke alltid.
men til dere som liker kveldsnask, så har jeg en veldig god "kos". skjær osteskiver og dypp i ønsket krydder, -inn i ovnen på full guffe i noen minutter ti de har boblet godt og begynner å bli litt brune på kantene, ta de ut og legg de på et tørkepapir. og vips, så har man deilig og lovelig "chips". og med litt rømme så er kvelden fullkommen.

har vært i ketose før, gikk ned en del kilo, holdt meg der til jeg ble gravid. så nå prøver jeg igjen. ikke lett alltid, ikke lett å si nei, ikke lett å fortelle at jeg ikke spiser karbo, ikke lett å bli møtt med spørsmål og rare blikk, ikke lett å føe seg utenfor når andre mesker seg med den gode pizzaen, ikke lett når familien spiser "normal" mat, ikke lett å gå forbi bakeren når det lukter nylagde boller. ikke lett å få tak i ingrediensene man vil... osv

men på den andre side, så prøver jeg å tenke på hva som ER lett, og hva ER lett med dette? jooo, kan kan drikke kaffi med EKTE FLØØØØDE i <3 og halleluja for det!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.