![]() |
Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd
Hehe, men spenstig uansett med 2,5 mil hver vei da :)
|
Ja det er en fin tur, sykler 2-3 ganger i uka, en kjempelang seig bakke og ellers ikke så mange andre utfordringer enn evt. vind. Jeg synes imidlertid at de rent fysiske resultatene ikke kommer som ventet (les:ønsket). Og må dessuten trene styrke da jeg føler syklinga trener en begrenset mengde muskler. Hva tenker du om det Tommygutt? :-)
|
Spennende å lese denne tråden, og blir jo spennende å se hvordan det går med deg! Tror det viktigste når det gjelder å komme i form er å variere så man ikke går lei. Og det er et stort poeng, spinning er ikke det samme som sykling... Når jeg kommer meg på sykkelen på våren og starter sykling på jobb (6 mil tilsammen hver dag) kjennes det... garantert. Hvis dagsformen er dårlig, kjører jeg intervallene mine opp til 85 av maks, det er treningseffekt i det og:)
Veldig bra å lese det du skriver Tommygutt:) Inspirerende! Og Debutanten, jeg kan love deg et ENORMT KICK når du kommer i mål på Birken til neste år! :) Gled deg og se på det som et positivt mål! :) |
Styrketrening er alltid bra. En sterk mage og rygg er veldig bra når man blir sliten på sykkelen. Ellers er det bevist at knebøy med 4 reps, eksplosiv utførelse, gir god effekt innen sykling. Les her: https://www.tn.no/drivkraft/artikler...ng-av-jan-hoff
Denne formen for styrketrening gjør at man blir sterk uten å øke mye i volum. Da blir man tung og motbakkene blir enda tyngre ;) Jeg trener også basetrening med stor ball, veldig effektivt. Ellers enig med Indi, spinning og sykling ute blir to forskjellige ting. Det finnes mange spinning-instruktører rundt om i det ganske land som er veldig spreke inne i salen flere ganger i uka, men når de kommer ut med frisk luft, blir realiteten en helt annen. |
Interessant det der med økning på 2% pr økt. Og som du sier, vesentlig å ikke øke i volum i noen særlig grad.
Jeg er glad i tredemølle også, når jeg skal ha e "hvileskjær" i treninga :) Men nå er vi vel i ferd med å kuppe tråden...:cool: |
Sykle forsiktig, hilsen hun som pådro seg brudd i skulderen, på sykkeltur, på onsdag:p
|
Her er det bare å kuppe i vei tråden.
Jeg suger til meg all info jeg. Og fryktelig hyggelig att flere skriver om sine erfaringer og tips. Jeg sliter litt med treningen om dagen. Håper det er fordi det er den 4 dagen i ketose. Det gikk merkbart lettere for tre dager siden. Jeg vil helst ha minst mulig vekt å dra på over fjellet. Så det blir å balansere kosthold og trening etter beste evne. Jeg leser iherdig her på forumet og det ser jo ut til att det går ann å være i ketose og ha utbytte av treningen. Men, att det kan være litt uggent nå i begynnelsen. |
Synd å høre om skulderen. Håper att du ikke har for store smerter. God bedring
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24. |