![]() |
Sv: Erstatning til potetgull?
og det smaker såå mye bedre også.. Sellerirot og jeg ble ikke helt venner...:p
|
Sitat:
|
Svartrot/ skorsonerrot, skal også inneholde inulin.
|
Men hvordan blir det 65 kcal pr 100 g om inulinen ikke opptaes og protein og fettinnhold er minimalt? Skal man kunne legge inn på diett.no at jordskokk inneholder 3 g karbo pr 100 g egentlig?http://www.matvareguiden.no/Jordskokk
|
Jeg pleier å lage ostechips av vanlig gulost med pepper på. Til dip bruker jeg guacamole og salsa/tacosaus med litt rømme i. SuuuperDIGG :)
|
Sitat:
En kjempebra side om jordskokk dette.... Vil nok tro at du må skrive inn 14,1g KH...... Tror ikke det er mulig å innføre en ny gruppe næring i tillegg til de fire "store".... Kanskje det er mulig å føye til en merknad på et eller annet vis? Er ikke så god på Diett.no.....:p Det at alle næringsstoffene i jordskokk står i Matvareguiden er kjempeflott, skulle ønske alle næringsstoffer var listet for absolutt ALLE matvarer slik at det blir lettere å orientere seg i matvarejungelen...For ferdigvarer får vi jo som oftest vite bare de fire store gruppene og så må vi gjette oss til resten ....:mad: |
Noen som vet hvor man får kjøpt jordskokk? Må jeg på innvandrer butikk...?
|
Sitat:
Du kan kjøpe det på Meny. Ikke alle har det. Men jeg jobber på Spar selv. Og der spurte jeg bare frukt dama vår om hun kunne bestille det til meg. Også kom det dagen etter. Jeg tipper du bare kan gå i de fleste Meny og Spar butikker og i tilfelle spørre om de kan bestille til deg. :) |
Så flott da! Da skal jeg dra innom Meny butikken i nærheten her og høre med de :) Thanks!!
|
Sitat:
|
Sv: Erstatning til Potetgull?
Sitat:
|
Sv: Erstatning til Potetgull?
Sitat:
|
Jeg elsker hot cheese dippen de selger på burger king. 0,4 g kh i et beger. Har vært innom noen ganger og kun kjøpt det :D et lite tips! Nydelig til baconkrisp
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26. |