![]() |
Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt
Sitat:
Har ikke noe i mot at folk uten barn engasjerer seg i den altså, men er jo litt påfallende at folk uten barn skal ha så mange meninger om nettopp dette:) Akkurat som andre skal ha meninger om en hel masse andre ting de overhodet ikke har noe praktisk erfaring med. Folk må gjerne ha teorien i orden, men det er desverre praksisen vi må forholde oss til, til syvende og sist. Barn kan sikkert spise ketogent, for all del. Ser ikke at noen av legene eller "guruene" som er pro lavkarbo mener at dette er noe å satse på, så da forholder jeg meg til det. |
jeg må bare kommenter her nå gitt klarer ikke å la være...:D
Jeg går på lchf og det gjør ikke min mann og vårt barn. Når vi har middag spiser de poteter eller ris og tar seg en is til dessert.(noen ganger) jeg sender med yoghurt også får han frukt på slutten av dagen i bhg. Vårt barn spiser faktisk det samme som vi gjør han er 19mnd og har vi kjøtt så foretrekker han å spise det isteden for poteter og grønnskaker han kan godt spise bare biff feks. og vi/jeg lar han gjøre det for han får i seg nok hveteprodukter i bla brød (som vi baker selv grovt vel og merke) det jeg skal frem til er at naturlig så tyr man til kjøttet eller fisken, det er ikke så rart at poteter og ris har fått betegnelsen metningsgarintyr på fagspråket.....Ett stabilt og godt kosthold en god blanding tror jeg er viktig for ett voksende lite barn. og på lørdagene får han kjeks,rosiner og kjerlighet på pinne men det er KUN lørdag. Jeg tror vi alle ønsker å gjøre det beste for våre barn og vi mennesker er forskjellige og reagere på forskjelige måter så det er jo velig individuelt for hvert enkelt menneske hva det har godt av.;) |
Ja min sønn spiser ris osv. Han er ikke så glad i poteter.Han går ikke på streng lavkarbokosthold, han spiser det gubben spiser. Men han får ikke ting med HVETE og sukker. Men selvsagt i begrenset. Han får lov å kjøpe godmorgen yoghurt på skolen osv. Han spiser lavkarbo brød og lavkarborundstykker fordi han ikke skal ha hvete ;).
|
Sitat:
Herregud, tør du det? Det finnes jo ingen forskning som viser at det ikke er farlig på lang sikt! :-) - |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er jeg da enig i at "ekstrem lavkarbo" kun bør brukes ovenfor barn i - ekstreme tilfeller (da muligens barnefedme), men ikke som hverdagskost for "standardbarn"... Det håper jeg kom fram i det jeg skrev. |
Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt.
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
lurer på hvorfor kommentarene er fjernet?
|
Sitat:
Jeg ser kommentarene, sjekket nettopp. |
ja der var de tilbake:)
|
Sitat:
Sitat:
Nei her tror jeg det ble noe tull.. Det var ikke helt sånn jeg mente det, jeg er bare elendig i å ordlegge meg:o Det er ikke sånn at jeg ikke tror at den informasjonen er god nok altså! Jeg prøvde bare å speile det litt den andre veien.. Om du skjønner? Her inne har det jo blitt sagt litt av hvert om alle som har vært i media siste ukene, om deres intensjoner, setter tvil om metodene og ekspertene..Jeg prøvde bare å få de til å se det fra andre siden :) |
Sitat:
Det er ikke rart at man stiller spørsmålstegn ved intensjonene til en del av de bastante lavkarbomotstanderene når de 1) ikke har kildehenvisninger, 2) ikke er oppdatert på nyere forskning eller 3) føler noe som helst behov for å nærme seg lavkarbotilhengerene på en saklig måte:) Jeg føler at lavkarbotilhengerene (om man kan bruke det ordet) i bunn og grunn er flinkere til å begrunne og kildehenvise sine påstander enn den andre siden er :) De fleste av oss har "vært" på den andre siden også.... og når det ikke har funket særlig godt... og de ikke har god forskning bak seg som backer opp det de sier - så kan man jo fint lure på hvorfor de er så aggressive imot lavkarbokosthold :) |
Sitat:
Men det kan godt være at jeg har misforstått også:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror vi bare legger det dødt jeg:) |
Såklart det er noen illeeee bestante lavkarbister her inne. Kan alt, vet alt og "alle som sier imot er en idiot". Skjønner ikke helt hvordan det er vanskelig å se.. Men det er ingenting imot hva det har vært og takke faen for det. Var helt uutholdelig å være her den tiden hvor "alle" trodde ketose var den eneste måten å få verden til å gå rundt på.
|
Hvem er det som kommer med disse EKSTREME meningene eller har disse BASTANTE holdningene her inne? Synes det har blitt skrevet mye om "dem" den siste tiden (ikke bare i denne tråden), og jeg har fremdeles ikke fått det med meg hvem dette er. Synes dere heller skal komme med konkrete tilfeller, istedet for å drive med ryktespredning og svartmaling av brukerne her inne.
|
I jøssenavn, det var da fælt til overreagering og SVARTMALING over en bitteliten påstand, Veggpryd? Folk liker å fremstå som at de tror de kan og vet alt er neppe veldig såre over at folk oppfatter dem på den måten, så tror du kan ta det heeeelt med ro på deres vegne. Å dra frem eksempler for deg her, fra folk som ikke har mulighet til å se det og forsvare det, DET ville vært ryktespredende, baksnakkende og urettferdig. Men kan godt si til deg når det skjer?
|
Sitat:
Siden du mener det finnes bastante påstander fra lavkarbosiden, kunne vi jo sett på de om de virkelig ER så bastante eller om de er backet opp med gode argumenter og gode kilder :) |
Sitat:
Noe trekker det så langt at det går over til fanatisme, spør du meg... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05. |