Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   Lurer på om jeg har misforstått noe her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48295)

jenta26 01-10-11 14:58

Sv: Lurer på om jeg har misforstått noe her

jeg veier nok ca rundt 73 kg , er 1,62 høy

Imse 01-10-11 15:00

Og j, ALLTID helfet utgave av meieriprodukter, smør( ikke margarin som soft og melange), seterrømme, helfet creme fraiche, kremfløte osv.

jenta26 01-10-11 15:01

hvordan kan jeg få til 1400-1500 kalorier da ca i forhold til det jeg spiser nå uten å klæsje på mye smør

cashenøtter uten salt, den creme fraichen, kan jeg ta den originalen?

jenta26 01-10-11 15:02

ok:) tusen takk for hjelpen, bare foreldra mine som plager meg i forhold til dette, de sier jeg blir fet av smør og bacon, de vil ikke engang høre på meg

jenta26 01-10-11 15:04

når jeg skrev inn 100 gram cremefraiche original så kom jeg på 1239 kalorier

jenta26 01-10-11 15:09

nå er jeg på riktig vei, yes yes

skrev inn frokost

50 gram røkt laks, 2 egg, 2 ss majones, noen cherrytomater,

skrev inn samme til lunsj og

til middag skrev jeg inn laksefilet, 100 gram creme fraiche, rødløk og paprika. da kom jeg plutselig oppi 1890 kalorier

BenteR 01-10-11 15:59

LCHF betyr at man spiser lite karbohydrater og mye fett.
Om man kutter i karbohydratene så må kroppen finne en annen kilde til energi, og da er det viktig med fett.
Hvis man ikke gir kroppen fett, men kutter hardt i karbohydratene, så vil man ikke føle seg bra, og man vil heller ikke få det ønskede vekttapet fordi kroppen går i sparebluss.
I starten når man går på LCHF spiser man ofte. Etter en stund vil kroppen bli vant til å bruke fettet som energikilde, og fett metter mye lengre enn karbohydrater gjør. Dette betyr at man faktisk ikke trenger mer enn 2-3 måltid til dagen.
Jeg tror på allsidighet. Det å låse seg til faste måltider med samme maten stort sett hele tiden gjør at man både risikerer og se på det som en diett og sprekke, og man risikerer mangler i kosten der man kan f.eks. få for lite av vitaminer og mineraler.
Jeg ser ikke på LCHF som en diett, men en livsstil. Slik kommer jeg til å leve resten av livet mitt.
Kalorier er ikke noe du bør tenke på nå i starten i det hele tatt. Du bestemmer deg for hva nivå du vil ligge på når det gjelder karbohydrater, passer på at kroppen får nok proteiner og ikke minst -fett!
Anbefaler på det varmeste og lese deg opp og velge hvilken retning du vil følge.
Som et lite apropos; jeg er 1,60 høy og nå 48 kilo, og jeg spiser 2300 kalorier pr.dag, hvilket faller veldig naturlig for meg.
Lykke til!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.