![]() |
Sv: Overlegen eller hva?
Jeg synes det er like fascinerende hver gang diskusjoner om hvordan smilefjes oppfattes kommer, jeg - elsker språk- og kommunikasjonsdebatter, og synes det er viktig. For det er jo en erstatning for et ekte, live ansiktsuttrykk, og vi kommuniserer og dobbelkommuniserer MYE med ansiktsuttrykk! Derfor er det greit og lærerikt å lese hvor forskjellig vi oppfatter ting.
Etter min mening er det ikke alltid så enkelt som å si at "avsenderen mente det ikke slik", for med ord og fakter og ansiktsutrykk til sammen dannes det et bilde avsenderen ikke alltid er klar over selv. Men det kan ligge noe under som mottageren oppfatter klart og tydelig (og i mange tilfeller korrekt). Med bare skriftspråk å kommunisere med er vi jo på sett og vis litt handikappet, derfor skal det som kjent mindre til for å feiltolke. Så selv om jeg kanskje ikke mener å være overlegen med et blått blunkefjes, så tenker jeg litt på hvordan det kan oppfattes, og justerer bruken i forhold til det. |
Når jeg skriver ;) selv skriver jeg det ( ; ) ) og mener ikke noe særlig med det. Men har reagert på bruken noen ganger. Leste i en tråd "Det hjelper å lese boken ;) ) Da blir det fort litt nedsettende, og jeg oversetter det med "skjønner du ikke det engang"...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du må ta hensyn til at vi som ikke kan danse kan bli såret av denne: :heia: - |
Sitat:
|
Vi er forskjellige folkens, på godt og vondt....noen reagerer sånn, og andre slik.
....og er ikke det bra da folkens? ;) betyr for meg et hyggelig blunk. Og kommer det sammen et et råd eller tips er det flott at noen tar seg tid til meg. Er så naiv at jeg tror de som ønsker å bidra med noe her inne gjør det av god vilje og ikke for å hevde seg. :) dette er jo bare et fornøyd utrykk...hva er galt med det??? Mine tanker om dette, og full respekt for de som mener noe helt annet. |
Sitat:
|
Jeg er vel tilbøyelig til å mene at alle smilefjes er fjollete, uansett. Fjollete å bruke, fjollete å bli støtt av.
|
Sitat:
...sukk, hvor blond kan en bli og hvor lite ironi kan jeg skjønne??? Nei..vent, fornærmet jeg alle blondiner nå??? :w00t: |
Sitat:
|
Sitat:
--- Brunette ;) |
Ai ai ai...nå er jeg antagelig ille ute og kjøre her :eek:
Jeg som skrev en kjærlighetserklæring til min kjære mann i dag på vår bryllupsdag, og der la jeg inn to sånne ;) Vil det da si at han skal bli fornerma:confused: Og jeg som gjorde det for å glede han :o Men...jeg har alltid lagt humor og humør i denne jeg :ja: og et blunk som betyr at han skal forstå noe som jeg vet de andre ikke forstår ;) |
Den samme diskusjonen gikk på et annet forum for en stund tilbake, da mente flesteparten det samme som meg. Så det er nok ganske avhengig av hvilket forum man er på, vil jeg tro.
|
Dette er en blunkesmiley, jeg bruker den når jeg vil blunke til noen fordi vi da er "innenforstått" med noe, eller at jeg rett og slett spøker.
Det er derfor den heter "Wink". |
Sitat:
|
Sitat:
Nå syns jeg du er lite åpen for alle oss som ønsker å lage et problem ut av dette! ;) - |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg blir veldig nervøs av den der. Kanskje du bør tenke deg om to ganger før du bruker den igjen... :frosk: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Beklager.. :hest: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Disclaimer: Bare tøyser så klart. (bortsett fra det med hesteredselen) Sånn kan det gå når man ikke bruker smileyer. ;) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21. |