![]() |
Sv: Dillema... Hva ville du gjort?
Sitat:
Ang. femåringen så har du helt rett. Men det er alltid så mye lettere med andres barn enn med mitt, da er det så mye mer følelser inn i bildet. Men jeg hører hva du sier ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?
Jeg har fortalt ungene sant som er at mamma ikke tåler så godt å spise slik og slik mat. Jeg startet opp med lavkarbo og ketogen kost i mars 09, da var mellomste 4 år. Og hun forsto godt at mamma ikke kunne. Sånn som at M i barnehagen ikke kan drikke melk? spurte hun.
Nå er jo saken den at jeg får vondt i magen, magekramper og diarè av feil mat, og mel og sukker er det jeg reagerer mest på. Og vondt i magen fortstår i allefal mine barn. Jeg hadde skrytt av hvor godt baksten lukter og si at den kommer nok mange til å ville smake på. Mine hadde ikke blitt lei seg for at mamma ikke kan spise alt de kan og lager. |
Sitat:
|
Sitat:
Selv om jeg har hatt noen lange sprekker, så har ungene skjønt at det er vanskelig for mamma å holde seg unna det som er godt, men de ser jo faktisk når jeg har vondt i magen, for i blandt er det så ille at jeg blir hvit som et laken og bare vrir meg... Og fingrene mine hovner opp så jeg nesten ikke klarer å bøye de, det ser ungene. Nå er det ikke alle som reagerer sånn, men det er lov å si at mamma får vondt i magen, det er iallefall mere skånsomt enn å dreie ting inn på slanking. |
Sitat:
Men det stopper meg ikke fra å smake, da - trenger bare ikke spise så innmari mye. |
Sitat:
|
Sitat:
Nå høres jeg superhysterisk ut - men er ikke det altså, jeg klarer fint å være sammen med barnehagebarn og kose meg med å lage forskjellig type mat, altså! Men jeg passer stort sett på at de vasker hender før de kutter grønnsaker og sånt.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg sleit med bivirkninger i 4 uker!! når jeg først kom inn i ketose. skikkelig hardt, var gørr trøtt hele tiden, vondt i hode hele tiden, svimlet å slikt.
men når jeg hadde vært i ketose i 8 uker var jeg en dag ute av ketose, for så å inn igjen dagen etter, merket ingenting. å vekta merket heller ikke noe. selv etter 3 uker ut av ketose for så å inn igjen, merker jeg ikke noe, å vekta forsatte nedover hele tiden:D jeg hadde spist kake, vist det betyr så mye for din datter, så går det ann å utsette vektnedgangen litt en dag. det er ikke mye feil som skjer. vist du bare et streng igjen før å etter så tror jeg ikke det har noe å si.. |
men om det er i andre tilfeller en akkurat dattera di, så kan du late som du er alergiker.
det hjorde jeg. 10 uker i ketose å det funket såå fint. var ute å spiste, sa jeg ikke tålte sukker, mel og stivelse å ikke kunne ha så mye melk:D purte alltid om jeg kunne få ekstra grønsaker å droppe poteter osv. funket som fjell det:D |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21. |