![]() |
Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?
Sitat:
Dette er grunnen til at jeg spiser selolje istedenfor tran. Tran inneholder Vitamin A, men det gjør ikke selolje, så da får jeg bare i meg Omega 3 go 6 fra den. |
Sitat:
Den der 200kr grensen må de gjøre noe med - er altfor lav etter min mening. Enten det, eller så må de slutte å være så strenge med hva man kan importere på kostholds-sida. Tok jo evigheter før Sukrin fikk innpass i Norge - bare tull. |
Sitat:
Får vel bare krysse fingre :-) |
Sitat:
|
Er det bare meg som er så sær at jeg ikke spiser noe vitamintilskudd? Har gjort det innimellom, men til vanlig husker jeg ikke at man skal/bør/må ta det. Er man egentlig nødt til å ta det? Eller burde man heller finne ut om en trenger noen vitaminer og eventuelt hvilke?
|
Sitat:
Så lenge det ikke kan skade ser jeg ingen grunn til å la være - annet enn at det er ganske dyrt, da :) Har tatt disse daglige dosene i et par måneder nå og har ikke vært syk så langt - ikke engang en forkjølelse. Spennende å se hvordan det fortsetter! |
Sitat:
Skal ta en sjekk hos legen i løpet av november for å se hvordan mine nivåer er. Tipper jeg ligger godt under grensen på A-vitamin og kan sikkert egentlig ta tran. |
Jeg tror dere er helt gærne, hele gjengen. Hvorfor ikke heller spise de stoffene man trenger gjennom vanlig mat?
|
Sitat:
1) Opptaksproblemer. Jeg vet jeg har, andre har kanskje også 2) Stoler nada på statlige anbefalinger. Husk at disse dannes av befolkningsgjennomsnitt ... og ikke nødvendigvis optimalt friske mennesker. Jeg har selv gitt blod og tillatt at mitt blod skulle benyttes til å danne slike statistikker. Jeg vet nå i etterkant at jeg på det tidspunktet var godt underveis til å bli stoffskiftesyk og hadde opptaksproblemer allerede da. Jeg har altså bidratt til det gjennomsnittet vi anbefales å sikte mot... 3) Kjenner på egen kropp at jeg blir bedre når jeg i tillegg til å spise næringstett mat supplerer 4) Maten vi spiser inneholder mindre mikronæringsstoffer enn "pre industrilandbruk" både siden dyrene får mer ensidig for, jorda utarmes og vi pøser på med NPK i stedet for å bruke husdyrgjødsel og vekselbruk 5) Siden vi er relativt stillesittende de fleste av oss spiser vi mindre - og siden vi spiser mindre får vi også i oss mindre mikronæringsstoffer selv om vi velger næringstett mat 6) Jeg vet jeg ikke spiser godt nok. Blant annet klarer jeg ikke å få i meg nok fet fisk - selv om jeg jobber med saken 7) ... og har i tillegg velsignelsen til en lege.. noe som er ok, selv om det er min kropp og meg det gjelder Nå har jeg en vekt som jeg kan tenke meg å leve med, men siden mange ønsker å gå ned i vekt her inne så kan det også være på sin plass å minne om at mikronæringsstoffmangel vil kunne hindre vektnedgang også. Ære være den som klarer å få i seg nok gjennom kosten. Selv om man bare forholder seg til norske RDI-er. Det er uansett imponerende. |
Ja, det er dumt å ikke ta tilskudd når man er i underskudd ihvertfall, og om man ønsker å gå ned i vekt kan mange stoffer i mer enn minimal dose hjelpe en i mål. Det er mange stoffer som er involvert i kroppens mange prosesser, som væskebalanse, hormonell balanse, forbrenning av næringstoffer, apetittregulering osv.
|
Sitat:
|
I dag mottok jeg mine to:
New Chapter, Vitamins Multi, Organics, 40+ Every Man II, 117 Tablets http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=644&bid=55 ...i to separate packer. Tok litt over en uke å få levert og betalte ingen toll. Kan desverre ikke fortsette å bestille disse ettersom fullpris overstiger grensen på 200kr. Får kjøpe dem gjennom venner som reiser til England i stedet. |
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32. |