![]() |
Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?
Hver dag...
Tror ikke det er sunt å være så fokusert på vekt resten av livet, så jeg må endre på dette snart. Derimot er det veldig sunt å være fokusert på å spise god og riktig mat, så det vil jeg ikke endre på! :) |
Sitat:
|
Et par ganger i uka ca... Alltid på morningen :)
|
Sitat:
Veiing stresser meg ikke, og jeg er klar over svingninger som er påvirket av ting som syklus etc. Jeg tror som flere sier her at det ikke er noen fasit for hvordan man skal forholde seg til veiing. Man må rett og slett finne det som funker for en selv, om det så er hver dag eller en gang i året. At noen blir stressa over daglige veiinger, og at de går ned i kjelleren av å gå ha gått opp 200 gram fra den ene dagen til den neste, er ikke ensbetydende med at alle er sånn. I perioder har det faktisk vært mer stressende å ha en dag i uka fordi alt sto og hang på akkurat den dagen. Men generelt sett har jeg et veldig realistisk forhold til vekta. Hvordan jeg føler meg i kroppen, hvordan klærne sitter etc betyr mye mer for meg enn noen normale variabler. |
Sitat:
|
Å, det varierer.
I perioder veier jeg meg både morgen og kveld - synes det er kult å se hvor mye man kan gå ned fra kvelden til morgenen ;) Andre perioder blir det mer sporadisk, men da blir det alltid om morgenen, i alle fall. Siden jeg nådde hovedmålet mitt om normalvekts-BMI, så spiller det liksom ikke så stor rolle lenger, men det er jo greit å sjekke at man ikke går for mye opp! *vil aldri mer over BMI på 25* |
Veier meg når jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å være så alt for skuffa over tallet på vekta, om det så blir hver dag eller en uke imellom. Vet jeg at jeg har slurvet litt med maten over en dag eller tre, eller hatt en beinhard styrkeøkt, venter jeg alltid noen dager før jeg veier meg igjen. For jeg vet jo at tallet på vekta ikke kommer til å være reelt den dagen uansett; masse vann i kroppen og mat i magen er jo det som gjør det store utslaget på vekta, ikke fett. Da syns jeg det er like greit å ikke vite, før jeg har gitt kroppen en sjanse til å stabilisere seg igjen :)
|
Hver morgen.. :)
|
Har variert mellom 2 ganger daglig til 1 gang i måneden. Prøver å holde det til en gang i uka nå, noen ganger hopper jeg over, hvis jeg er borte eller mens eller noe og det kan egentlig føles litt befriende...
|
Veier meg hver morgen sånn ca, av ren vane faktisk. Men jeg stresser ikke med det, men synes det er interessant å se svingningene på vekta. Nå svinger det ikke så mye som for ett år siden f eks. Da kunne vekta variere 2-3 kg på en måned, nå varierer den 0.5 kg på en måned. Så jeg er nå ganske stabil.
|
Dette med veiing er ett ømt tema for min del. For to år siden var jeg helt ekstrem på slankingen, jeg gikk på vekten hver dag, hadde jeg gått ned 100 gram var dagen reddet og jeg var i strålende humør. Hadde jeg gått opp 100 gram var jeg sur og grinete og "straffet" meg selv.
Det endte med at min mor måtte ta fra meg vekten. (takk til hun) Nå veier jeg meg ca 1 gang i uken, prøver å holde det til torsdagene. Og jeg har ikke vekt hjemme hos meg selv ( i tilfelle tilbakefall ) Så jeg må ut til mine foreldre å veie meg. Noe som jeg føler er greit slik at jeg ikke blir helt hysterisk over vekten igjen. |
Sitat:
|
Her brukes klær som mål. Vekta tok kvelden i høst, og foreløpig har det ikke kommet inn noen ny. Egentlig like greit, for da slipper man alle disse opp-og-nedturene som mange får over noe som egentlig er naturlige variasjoner.
|
Aldri, men om jeg hadde hatt vekt hadde jeg vært fristet til å stå på den flere ganger om dagen sikkert. Veier meg når jeg er på treningssenter.
|
Hver dag :)
|
Hei!
Jeg hadde vektfobi i mange år, klarte ikke å se den. Etter at jeg satset på å gå ned til under 70 kg, så måtte jeg bare veie meg. Ellers hadde jeg ikke fått fulgt med.Da jeg begynte å tørre å veie igjen, ble jeg positivt overrasket. Og da ble det lettere å gå på vekta igjen ca. hver 4-5 dag. Da jeg kom ned i ønskevekta bestemte jeg meg for å veie meg annen hver da. Da kan jeg ta meg fort inn hvis det blir overspisinger.:):) |
Jeg veier meg hver dag. Tenker hver kveld at imorgen skal jeg droppe det, men må alikevel trø en tur på vekta. Jeg veier meg på samme tidspunkt og med samme kriterier hver gang.
|
Veier meg 1-2 ganger i mnd, jeg har en venninne som har en sånn fancy vekt tilsvarende de på treningssenter (som måler hele sammensetningen med muskelmasse, vann, fett osv), så jeg veier meg bare når jeg er der. Hjemme veier jeg meg aldri.
|
Sitat:
De vektene er veldig grei, slik har mine foreldre også. Og jeg veier meg kun på den og.. =) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26. |