![]() |
Sv: Min første røykfrie dag ...
Tusen takk for oppmuntringer, alle sammen! :) Det hjelper! :)
Jeg synes egentlig det går greit, og Viktor, enig med deg, det hjelper å gjøre noe annet når suget kommer, f.eks. sette seg ned og sjekke facebook og forumet her...hehe... ;) Helt enig med deg også, frøken Scott, det rimer ikke helt å predike helse gjennom kostholdet samtidig som man røyker. :rolleyes: MEN, det er vel sånn at alle må gjøre dette i sitt eget tempo. Vet fra meg selv at jo mer folk maste om at jeg burde slutte, jo lenger unna var jeg å slutte. Muligens teit, men sånn fungerer jeg. :D Jeg føler meg helt sikker nå på at jeg har tatt mitt siste trekk, og det føles godt! :) Lykke til videre alle sammen,både med vekt,helse og røyking! :) |
Sv: Min første røykfrie dag...
Sitat:
Du er heldig som har en motivasjon i mannen din, jeg skulle gjerne hatt det jeg også. Ikke at det gjør deg mindre flink altså, bare så det er sagt. :) Jeg kommer nok til å følge med på tråden framover. Jeg er bare ikke heeelt klar for å hive til side den delen av identiteten min enda. Veit det høres sært ut, men røyking er liksom en del av meg. Så, inntil videre står jeg på sidelinjen og heier på deg, og plutselig blir jeg med på ikke-røyker-livet allikevel. ;) |
Sitat:
|
Jeg ser tråden ikke har blitt oppdatert på lenge, har trådstarter gitt seg?
Jeg har nemlig "begynt å slutte" nå. Var på fylla i helga og jeg orker aldri røyk dagen derpå, så det ble en fin kickstart. Gikk fint på skolen i dag uten røyk også, og det var det jeg grua meg mest til. Satser på at dette går strålende. :) |
Sitat:
Så flott at du blir med - masse lykke til! Dette klarer vi! :) |
Sitter på sidelinja og heier på dere!
|
Takk smgj - det hjelper! :)
|
Kjempe bra :D Dette klarer du :_punk::boxing::jegvant:
|
Sitat:
For min del har det gått veldig greit, også når jeg har hengt med røykerne i pausene på skolen. Min største utfordring blir nok neste gang jeg skal drikke, er veeldig godt med rødvin og røyk sammen. :p Men det kan godt være jeg tillater meg festrøyking da, jeg får se. (: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Gratulerer så mye, Linda N :heia:
Selv holder jeg på med min første uke etter en 5 måneders sprekk fra i sommer.. Jeg var storrøyker, men holdt opp i nærmere 5 år før jeg sprakk med sigar. Det var ikke som å begynne på nytt heller, men tok opp tråden fra jeg sluttet med ca 30 pr. dag. Lykke til! |
Sitat:
Jeg har bestemt meg for å ikke tillate meg festrøyk (eller noen annen røyk, for den saks skyld :p), er ganske sikker på at det er veien til å begynne igjen. Om ikke første gangen, så ihvertfall på sikt. Men det er sånn det er for meg, vi er alle forskjellige! :) Lykke til videre på veien, du også - vi klarer det vi vil! :) |
Sitat:
Jeg har faktisk hørt om andre også som har sprukket etter en sigar i hyggelig lag, og som sier det samme som deg; da var det rett tilbake igjen, akkurat som om man aldri hadde sluttet. Sånn tror jeg det er for meg også, så jeg har bestemt meg for å ikke ta den sjansen! :o Jeg også røkte omtrent 30 om dagen, og har holdt på i 25 år. Nå som jeg har sluttet så skal jeg ikke tilbake dit! Dette klarer du også! Du har jo klart det før. Jeg heier på deg! :) Men en anne ting, Dilly; jeg er kjempeimponert over din vektnedgang!! WOW! :):) Fantastisk resultat! Hvor lang tid har du brukt på det? Hvilken retning følger du/har du fulgt? Jeg skal også ned maaaange kg og blir så inspirert av å se folk som faktisk har gjort det. Det går an! :) |
Heier på deg jeg også :heia:
Dette klarer du fint :D Har en mann som er inne i sin 4.uke som røykfri og han var en ordentlig storrøyker :eek: |
Sitat:
Jeg tror mange begynner etter festrøyk, har gjort det jeg også, tidligere. Men jeg tror det er den beste innstillinga du kan ha, at du ikke skal tillate deg røyk ved spesielle anledninger eller situasjoner. Da har du liksom kommet langt. :) Stå på du også, vi er flinke og allerede mye sunnere! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er kjempelurt å spare røykepengene på egen konto, men for min del funket det ikke slik da jeg sluttet for 5 år siden (altså forrige gang). Det er nemlig slik at man ofte prioriterer røyken. Dvs. at hvis man er blakk, så kjøper man røyk på bensinkort, eller andre kort, eller i stedenfor mat... hehe, høres fælt ut, men det er fakta. Det blir ikke riktig det samme å hente 120 kr på kredittkortet for å legge i sparebøssa :)
|
Sitat:
Sitat:
|
Er nå godt i gang med røykfridag nr 17! :) Stolt av meg selv! Dette går strålende, synes ikke det er vanskelig en gang. (Takker champixen for det... :D)
Håper det går bra med dere andre, også! Takk for alle heiarop og kommentarer! :) |
:heia:Gratulerer med dag nr 17. Du er jo kjempeflink:)
|
wow! jeg er imponert :) du er kjempeflink!!! jg heier på deg :heia:
Jeg har røyka siden jeg var 10 år :P flaut å si det, men.. jeg vet ikke hvordan det er å ikke røyke lenger. og det er kjempevanskelig å bare tenke på å slutte. mn samtidig så vil jeg virkelig - fordi jg hadde hatt godt av det. lommeboka også, siden jg er student (og mannen!) prøvde slutte da jg var rundt 15, og d gikk veldig bra... holdt opp i 4 mnd faktisk, og så fikk jg tilbud om en røyk på en fest og siden da har jg røyka (og nå blir jg snart 27 år!) det irriterer meg den dag idag :P |
Sitat:
Sitat:
Som du sikkert skjønner, takker jeg de tablettene alt jeg kan. Og det geniale med deg, for meg ihvertfall, var at man skulle røyke i 2 uker mens man tar dem. Og i de 2 ukene smakte røyken vondt, skikkelig vondt etterhvert, og det GA MEG INGENTING å røyke! Det har jeg aldri opplevd før!! Det jeg alltid har trengt og syntes var odt, det ga meg ingenting lenger og i tillegg smakte det vondt og gjorde meg kvalm. Det var helt utrolig! Det var først da jeg tenkte ordentlig at jeg kanskje skulle kunne klare å slutte... Og det klarte jeg altså! Du klarer det du også. Jeg er helt sikker! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04. |