![]() |
Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking
:klem:Takk for tålmodige svar. Tar det med meg, samtidig som jeg prøver å lytte til kroppen underveis, og kan jo nevne at mitt største motto for tiden er variasjon.
|
Hva med denne? Går på mage/rygg:
http://www.youtube.com/watch?v=XNO39...eature=feedlik |
Sitat:
Kommentarer: Sit-ups er no-no, vet ikke om det har blitt nevnt i tråden Hvis man sliter med å ta ordentlige push-ups fordi det blir for tungt, begynn med vinkel. Man kan f.eks begynne med å ta push-ups til en vegg. Så kan man ta push-ups mot et bord, og så lavere og lavere helt til man er nede i bakken. Dette er bedre enn å gjøre dem på knærne, fordi som nevnt involverer man dag også kjernemuskulaturen. |
Sitat:
Syns igrunn kjerneøvelser er noe de fleste burde ta seg tid til. Med godt utviklede kjernemuskler, som man også vet hvordan man skal "finne" og bruke bevisst for å stabilisere ved f.eks. løft, unngår man lettere skader og slitasje generelt, både under trening og i dagliglivet. Har man svak kjernemusklatur kan det være vanskelig å få brukt den ordentlig når det trengs, og man ender med å "henge" på ryggraden istedet. Nå får man vel også gjerne best utbytte av styrketrening ved å fokusere 100% på muskelen/muskelgruppa man ønsker å styrke. Trening som får igang hele kroppen er jo vel og bra det også da, men for å utvikle en muskel til det fulle kan det nok være lurt å satse på øvelser siktet til akkurat den muskelen. |
Enig med shailene her.
Kjernemuskelatur er alfa omega for skadeforebygging og for å få folk mer kroppsbevisste mtp kroppsposisjon, nøytral ryggrad og korrekt støtte slikt at man kan trygt utføre alle de andre basisøvelsene som ble nevnt. Er selv i praksis som kiropraktorstudent (avslutter mitt siste år) og ser utrolig mange godt trente, og utrente mennesker som har skadet seg enten via trening/aktivitet/spill eller via normale hverdagsaktiviteter. Og det vi ser som går igjen i nesten samtlige er lite kjernestyrke, lite kjerneintegrering og dårlig bevissthet på korrekt form. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12. |