![]() |
Sv: Kransekakestenger
Skal de ligge i fryseren frem til den dagen man skal servere? hvor lenge før bør man ta dem ut?? :D
|
Kjøper man taganesse også på apoteket?
|
Fortell mer om fribol-sukker, nunnen?
|
Tagatesse får du på helsekosten.
|
Jeg lagde kransekakestenger i dag, med tagatose og uten tragant. Prøvesmakte en bit før jeg frøs dem ned, og de virket seige nok. Litt vel søt, så neste gang blir det mindre tagatose. Dyppet de i smeltet sjokolade også - nam:p
|
Fribol er ett diabetikersukker som selges på Apotek 1.
Det selges også drops og diverse med dette sukkeret. Det har samme binde evnen som vanlig sukker, og er iallefall supert når man trenger sukker or å binde dette sammen. MEN, man skal ikkje koke dette sukkeret, da dette i ett forsøk på å lage den gule kremen til suksesskake, ble en stor "stein". Men steking i ovn er ingen problem. Se link, for mere informasjon: http://www.fribol.no/Default.asp?Cat=1 |
Jeg lagde den røra som cassiopeia skrev. Ble supergod :D
Prøvde å regne ut karbsene i den ved hjelp av diett.no.... Ble ca 104 kh i hele røra, så ble det 37 "fingrer", da blir det ca 2,8 karbs i hver? Ifølge diett.no hvertfall :ja: |
Sitat:
|
Jeg har disse i ovnen nå. Jeg brukte kakesprøyta og trykket ut, angrer i grunn litt på at jeg ikke tok frem kransekakeringene og trykket ut i de minste ringene.. Kunne jo bare dekorert med smeltet sjokolade istedenfor melisglasur. Men da hadde jeg ikke kunnet tjuvsmake da:lol: Men massen var veldig god å jobbe med i allefall!
Gleder meg til å dyppe de i sjokolade nå, og smake:D |
Må se om jeg får tak i Tragant og Fribol sukker da.....
Så at mandelmelet mitt var gått ut på dato for 14 dager siden......tror dere det gjør noe???? |
Regner med at det står "best før" og ikke "siste forbruksdato"?
Smak på det. Er det harskt, så er det boss, er det ikke, så kan det brukes. |
Står "best før" på pakken ja, så da smaker jeg og tar sjangsen hvis det virker ok....
Gleder meg! Har prøvd å bake alt mulig før - men det var m SPlenda og alt smakte like herk....blir spennende å prøve med Sukrin. Er litt spent på Tagatesse og Fribol sukker også..... Tenker imidlertid litt sånn at hvis det smaker himmelsk godt så spiser jeg jo mer og med mer inntak så går jo iallefall ikke vekta nedover..... Men jula er vel ikke akkurat tida for å gå ned i vekt da.... Er bare det at jeg har brukt 1300,- spenn på en aldeles fantastisk julekjole fra Noa Noa i str M som er bittelitt stram over ryggen....... |
Har nå laget disse. Trodde jeg smakte godt nok underveis - men de ble ikke så veldig søte at det gjorde noe....
Kan jeg gjøre noe nå for å "søte de opp"? Utenom å dyppe dem i sjokolade (liker ikke helt komboen der). Kan man lage "melisglasur" av SukrinMelis?? |
Jeg har mer tru på tagatesse som melisglasur, fordi den har mer sukkerlignende egenskaper enn sukrin, men det er vel verdt et forsøk? Bruk eggehvite i stedet for vann uansett.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00. |