Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Hjemmelaget smør! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49443)

FrkMarge 10-12-11 16:14

Sv: Hjemmelaget smør!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1264965)
tinebilen er her rundt kl 16 hos kiwi'n min. men det skulle visst være verst i vest etter hva jeg har hørt. storm og glattføre har vel ikke hjulpet på transportsia heller tenker jeg..

Sikkert ikke:(
16,00:eek: Trodde melkebilen alltid kom FØR butikken åpnet jeg??? :confused: Sånn var det iallefall der jeg jobbet og i vet det er sånn i mange andre butikker også... Hvordan finner man ut når melkeleveringen er da?

Sanney 10-12-11 16:21

spør butikken? jeg aner ikke, bare jeg ser tinebilen ofte stå hos kiwi når jeg kommer fra jobb rund 16 :)

hadde jeg manglet smør kunne jeg tenkt meg å prøve å lage det selv da vi har masse fløte tilgjengelig.. men siden jeg har nok til over nyttår så gidder jeg ikke.. virker som en ganske så klissete jobb. er jo ikke hjemme i jula heller.
men måtte vel være en utmerket måte å lage kryddersmør på? vet mamma pleide å romtemperere meierismør, så kjøre det i mixern til det ble hvitt og hadde oppi masse hvitløk og frisk persille..

FrkMarge 10-12-11 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1264973)
spør butikken? jeg aner ikke, bare jeg ser tinebilen ofte stå hos kiwi når jeg kommer fra jobb rund 16 :)

hadde jeg manglet smør kunne jeg tenkt meg å prøve å lage det selv da vi har masse fløte tilgjengelig.. men siden jeg har nok til over nyttår så gidder jeg ikke.. virker som en ganske så klissete jobb. er jo ikke hjemme i jula heller.
men måtte vel være en utmerket måte å lage kryddersmør på? vet mamma pleide å romtemperere meierismør, så kjøre det i mixern til det ble hvitt og hadde oppi masse hvitløk og frisk persille..

Sånnt kryddersmør pleier jeg også å lage :) Har i persille, hvitløk, litt ekstra salt og eventuellt paprika, gressløk, og hva man ellers måtte ha av urter:)
Her har det ikke vært smør å oppdrive i det hele tatt i 14 dager. Jeg har vært "overalt" og sett, mannen har vært andre steder til andre tider og sett, det er bare tomt og ingenting kommer inn:(
Håper dette ordner seg snart for det er fryktelig irriterende:(

Nerthus 18-12-11 12:42

Bunnpris Nidarvoll i Trondheim har tatt ansvar i disse smør-krise tider og lager smør selv av fløte som de selger i butikken! Tøft spør du meg, men butikksjefen (vokst opp i nabolaget der jeg vokste opp) er kjent for å være kremmer - og en mann full av ønske om å gjøre kundene sine glade og fornøyde :)

LineJM 18-12-11 12:47

Artig :)

j88 18-12-11 16:27

meny i horten lager også smør selv og selger.

Nerthus 19-12-11 22:10

1 Vedlegg
How to catch a Norwegian :D:D:D (klarte ikke dy meg, hysterisk morsomt!)

langaard 19-12-11 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1269757)
How to catch a Norwegian :D:D:D (klarte ikke dy meg, hysterisk morsomt!)

:lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.