Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Er jeg klar? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49498)

Livsglede 23-11-11 15:53

Sv: Er jeg klar?

Hei kiril.
Lag deg noen lavkarbo bountyer å ha litt av dette på lørdagene. I en avvenningsfase kan du også ha en skål med gele laget av fun saft i kjøleskapet ditt, dette reddet meg mange ganger istarten. Er ennå mitt nødproviant når jeg har den hormonelle perioden i mnd som vi damer har og er villige å "dø" for noe søtt:p funsafta er greiog enkel å lage gele av. Eller du kan lage deg en proteinkaffe, metter utrolig mye og tilsetter du litt sukrin eller stevia så får du den søte opplevelsen også:D ønsker deg lykke til, dette klarer du. Stå på dette klarer du.

Tirililltove 24-11-11 11:49

Gravid

"for så vidt jeg har lest her så bør man ikke være i ketose når man er gravid?"

Først og fremst gratulerer!!!

Men det er mange gravide som kaster så mye opp at de er i ketose hele svangerskapet, iflg legen er ikke dette farlig for barnet, for det får det det skal ha fra mor.( Egen erfaring, mor fikk intravenøs næring da det røynet på, mitt 1. møte med ordet ketose)

Uten at jeg skal si du bør gjøre det når du har et valg. Det er noen sider her inne for gravide og ammende, ta en titt der.

Dietta 24-11-11 12:14

Jeg var også i ketose under hele svangerskapet. Gikk til oppfølging hver 3. uke på sykehuset - og ingen hadde noe å si på det.
Det var ikke frivillig fra min side, viste ikke engang hva ketose var ;)

kiril 24-11-11 16:34

takker :)

leser enda inne på fedon, ser det er ganske mye karb man skal ha i løpet av en dag, man kan tilogmed drikke biola, noe jeg elsker. har enda ikke gått over til et annet enn det jeg har nå, blir ganske fort matlei, så dagene går i kjøtt,avokado,blomkål,brokkoli,løk og så har jeg lært meg å like litt rømme til taco kjøttdeigen...det er vell kansje ikke så variert så man trenger, går også på ketolyse vitaminene selv om jeg ikke følger ketolyse..

jeg vil ikke gi opp lavkarbo, må finne det indre i meg det som får meg til å drite i det, det smaker jo ikke godt engang når jeg sprekker men allikevel så fortsetter jeg, men nå er jeg back on track...har prøvd å presse meg selv til å ligge lavest mulig på karb, noen dager er det under 5 karb, men skal tvinge meg selv til å spise mye mer av grønsakene, i dag skal jeg ha fløtegratinert blomkål/brokkoli :)

Tirililltove 25-11-11 11:50

Så bra du er back om track:)

Jeg har kjøpt flere av kokebøkene(lånte de først på bibliotek, så jeg så hvilke som passer meg)
finner middager jeg har lyst på de neste dagene og handler inn for gjerne en uke.

Da har jeg maten i skapet og faller ikke for kjappe løsninger i butikken fordi man er sulten.

Og svært få av de middagene tar lang tid.

mrs kishty 27-11-11 06:32

:) Så bra at du er tilbake kiril :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.