![]() |
Sv: Nøttetopper (med tagatose)
Sitat:
|
Sitat:
|
Putta de i en kakeboks, og det var ikke så lurt. Ble myke :o. Burde ha putta de i fryseren. De smaker godt allikevel :), men kakete konsistens.
|
Sitat:
|
Takk for tipset. Det skal jeg gjøre :)
|
Har bakt disse nå, med 60 gram hasselnøtter og 140 gram mandler. Det ble veldig bra - gode og seige :D
Men vi er tydeligvis litt mer storspiste her i familien, for jeg fikk bare 25 stykker, mot Gerds 50. Synes ikke de ble for store heller :eek: |
Re: Sv: Nøttetopper (med tagatose)
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Nøttetopper (med tagatose)
Sitat:
|
Den første runda jeg lagde så laga jeg de små.
Nå sist laga jeg de i normal størrelse og fikk 26 stk :ja: |
Har fryktelig lyst til å lage disse, men jeg får ikke tak i tagatesse hverken i Stavanger eller Flekkefjord.
Er det mulig å lage med blanding av Sukrin og Natreen? Eventuelt hvor mye vil du anbefale? |
Sitat:
Men søk i googlefeltet oppe her, på nøttetopper/nøttekaker, så ligger det nok oppskrifter på det uten tagatesse :) |
Re: Nøttetopper (med tagatose)
Disse er topp. Lager tredje posjon nå. Flau.
|
Jeg synes det ble en bismak med tagatessen, trodde jeg fulgte oppskriften. Kanskje prøve igjen med mindre. Mannen merket det ikke og han merker f.eks godt om det er sukrin i stedet for sukker i noe. Ungene smakte de som nybakte, men har ikke vist interesse siden. Tror de har egen nese for om det brukes vanlig eller kunstig søtning....
|
Hvordan oppbevares de, Gerd - og må nøttene være malte, eller kan de knuses med kjevle? Har ikke noe å male nøttene med, regner med at det må eget kjøkkenutstyr til slikt. Går det evt ann å kjøpe ferdigmalte?
|
150 grader varmluft eller over/undervarme?
|
Malte nøtter ja :ja:
Oppbevares i en boks, enten med lokk eller litt tørkepapir over viss de blir våte i tett boks. Stekes med over/undervarme. :) |
OMG! Du er helten min idag, Gerd! Disse skal det definitivt lages flere av! Fikk 25 ut av deigen - må jo ha vært mikrosmå når du klarte å få 50!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49. |