![]() |
Sv: Vær så snill, del
Sitat:
Det er ikke så mange som vet om hvordan jeg spiser (jobber i egen bedrift uten ansatte ;)) så når noen nevner smørkrisa og lavkarbo, så spør jeg om ikke all denne hoddymuffinskakebakingen med smørkrem ikke har noe med saken å gjøre også, kanskje? Og da blir det ikke tatt som at jeg forsvarer meg for noe :p Selvom mange lavkarbere ikke hamstrer og mauler smør, så gjelder det nok ikke alle ... |
Nå som jeg ikke spiser så mye fett er ofte smør fettkilden min. Likevel klarer jeg meg strålende fint uten. Jeg har aldri i hele mitt liv spist smør med skje, tømt ekstra smør over maten eller andre skrekksomme ting enkelte lavkarbere kommer på, så jeg har sikkert ikke rett til å uttale meg. LIkevel vil jeg bare si at det får da til helsikken være måte på, Norge går nok rundt uten smør og jeg tviler stort på at noen dauer av denne o store grusome smørkrisa. Rull inn folkens. Det ordner seg nok.
|
Oj, håper dama var smellfeit;) Neida, jeg ville gått til kassa og bedt kassadama om å få en av divaens pakker.
|
Men, hva bruker du FJORTEN pakker smør til da? (hun er sikkert her inne vettu)
Har jeg en så varer den i sikkert 14 dager. |
Jeg skjønner ikke krisa jeg.. Det går jo an å bruke margarin i krisetider vel.. er jo ikke som at man dauer av det :P
|
Det var da voldsomt til smørhandling:eek:
Jeg går på lavkarbo, men bruker nesten ikke smør. Er ikke spesielt glad i det, så bruker andre fettkilder istedet. Og det kan vel alle gjøre i krisetider? |
Sitat:
Eller ikke. Uansett. Dårlig oppførsel, at hun går på lavkarbo er en dårlig unnskyldning, og 14 smørpakker er veldig, veldig mye. Det hadde dessuten fylt halve kjøleskapet vårt. Hamstring, nei takk. |
Det er da ingen her inne (i denne tråden i allefall) som vet nøyaktig hva hun skulle ha dette smøret til? For alt vi vet handler hun også for andre som ikke kommer seg på butikken selv, gamle foreldre/naboer/andre som trenger litt hjelp, kanskje hun skal bake både for seg selv og andre i tillegg.
Jeg handler ikke så mye smør selv siden jeg ikke trenger det, men om noen gjør det så tenker jeg at de har vel sine grunner til det da. Det å stoppe noen og be om å få en av varene i handlevogna til en annen syns jeg forresten er ganske frekt. Det er ingen som dør av smørmangel. (Syns forøvrig butikkene godt kunne satt ei maksgrense på smør, men det er opp til butikkene å styre den biten dessverre.) |
Sitat:
Slår eit slag for det fine kvite kokosfettet, eg! Og så har eg ein bolle med ribbefett i kjøleskapet som eg også kan steike i. Men kanskje ikkje like bra til eggemjølks-kakao og hollandaisesaus, da... |
http://www.side2.no/helse/article3285399.ece Og Rema 1000 får inn fransk smør idag. Max fem pr kunde.
|
Sitat:
|
Ja, men hadde det ikke vært for grådigperene som kun tenker på seg selv....
|
Sitat:
Nå har mange folk her inne snakket om hvor lite smør man egentlig bruker på lavkarbo, og da skjønner ikke jeg helt problemet. Kanskje vi må tåle å bruke margarin eller la være å bruke smør/margarin som en fettkilde i noen måneder. So what? |
På Spar jeg bor må man spørre, da får du e'n pakke pr kunde fra lageret. Selv om butikken vanligvis er svært lite besøkt, og spesielt midt på dagen, var jeg den 19nde som hadde spurt etter smør på 30 min. Bremykt hadde de fremme.
|
Siden vi snakker om å dele, så kan jeg dele med mine med-Grünerløkkaboere at de har smør på Rema i Thv Meyers gate i dag! Var der for under en time siden, og de hadde en del av både Kviteseid, vanlig Tinesmør og vanlig bordpakning. Men som butikksjefen sa - "ikke nok". Så løp og kjøp - med måte! ;)
|
Kanskje vi bør innføre rasjonering på tynnribbe også??? Var tomt i butikken i dag ila et par timer. De aller fleste rasker med seg 5-6 pakker ifølge butikksjefen. Men skal man sutre av den grunn? Får vel bare vente til de får inn ny forsyning da, kanskje...eller velge annen ribbe.
Å bli sur fordi kvinnen eller mannen foran deg tar de 5-6 siste pakkene med ribbe er da ikke egoistisk i det hele tatt. Jeg regner med at de som tar mat, samme hva det er for noe har bruk for det. Btw, så kostet tynnribben 29,90,- pr kg og det er visstnok billig. Jesus, makan til snurte brukere her inne på forumet over "little details" er jammen ikke daglig kost... ;) Hva er det neste? Mangel på rømme/creme fraiche og skal man da ikke få ta med seg 10-20 bokser heller da? Eller mangel på egg? Setter til livs 24-30 egg i uka og siden eg handler 1 gang pr mnd, så rasker jeg med meg 8-10, helst 12-14 pakker når jeg handler. Klart det er stusselig for han bak når jeg tar de siste pakkene, men jeg gidder da ikke løpe og handle hver dag heller da. Uøkonomisk er det også. Hilsen en som er superegoistisk og tør innrømme det.... ;) PS! Jeg gir forøvrig ikke ei krone til veldedighet heller siden jeg betaler skatt. :eek: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28. |