![]() |
Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?
Sitat:
|
Sitat:
Dere som blir hjemme fordi klærne strammer, eller har en dårlig hår dag eller hva som helst. Hva gjør dere den dagen noe virkelig alvorlig rammer? hva om dere får et stort arr i hele ansiktet, mister en arm eller et bein, eller håret? |
Sitat:
Det at andre har det verre skal ikke ta fra de retten til å føle om seg selv..... Hva så om de blir syke? De er jo ikke syke akkurat nå? Javel, den tid den sorg. Det fratar ikke meg retten til å irritere meg over ting som betyr mye for meg. Det er lov å a en dårlig dag/periode/la seg påvirke selv om det finnes utrolig mye sult, fattigdom og nød ellers i verden, og å gi uttrykk for at man ikke føler seg bra. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er også tiltrekkende med en person som tar litt stolthet i eget utseende og innsatsen som ligger bak det. Handler overhode ikke om å se ut som en modell, enig i at det ikke finnes noe spesielt tiltrekkende med "modell-pene" mennesker.. Men rett og slett å gjøre det beste utav det man har, og ikke være redd for å pynte seg og bruke litt penger og innsats på eget utseende selv om man ikke føler seg som verdens vakreste. Ellers blir det jo bare en ond sirkel, som det er lettere sagt enn gjort å bryte mentalt sett. Selv om overfladiske forbedringer er, ja, overfladiske, føler man seg ofte bedre på innsiden også :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jøss, der beskrev du meg jo! (Takk) - |
Jeg er glad jeg beveger meg offentlig uansett hvordan jeg føler meg. Jeg er feit og mindre pen alle dager, det hadde vært slitsomt å la det styre livet. Jeg kler meg normalt, sminker meg og fikser håret hver dag. Noe mer kan jeg ikke gjøre, å låse seg inne fører ikke noe godt med seg.
Å være velstelt er viktigere en å være bde tynn og pen synes jeg. Hjelper ikke om man er en pen sylfide om man ser ut som en fuss. |
Kan ikke si vekta har noe å si for selvtilliten min. Kanskje fordi jeg har vært stor siden jeg fikk seriøse stoffskifteproblemer som 4åring?
Men enkelte ganger kan jeg føle meg litt "utsatt". Som f.eks oppsøker jeg ikke buffeter på båter og sånn, for folk glaner så j.... Enda jeg ikke spiser halve mengden av det de stapper i seg engang:rolleyes: |
Sitat:
|
Nja. Man kan vel være pen både i sinn og i skinn? Og begge typene skjønnhet er reelle? Selvsagt vises skinnet best, men til gjengjeld beholder gjerne folk personligheten hele livet.
Og nei, det må ikke være enten eller. |
Sitat:
|
Jeg var både tynn og overvektig..Trivdes veldig da jeg var veldig slank.Men nå er det annerledes da jeg ble syk og gikk opp i vekt pga medisiner.
|
Sitat:
Men selvtilliten har vel ikke gått ned, eller? |
for min del kommer det endel an på dagsformen rett og slett. enkelte dager føler jeg meg seg som en ku, og deretter oppfører seg som en, fiser og spiser i ett :P huff neida, skal være litt alvorlig og svare skikkelig.
Som sagt, enkelte dager føler jeg kjempebra akkurat som jeg er, selvtilliten på topp, fint kledd og fresh. Mens andre dager så vil jeg bare gjemme meg i stooore plagg, og gjemme meg i et hjørne. Jeg har så lenge jeg kan huske vært stor og tjukk, helt siden jeg var ganske liten. Og blitt mye mobbet for min størrelse. Jeg husker en episode i niende, hvor ei "venninne" av meg (trodde jeg da) ga meg beskjed om at hun ikke ville blitt sett med meg mere, for jeg var så stor at hun ble mobbet/ertet for å bli sett sammen med meg. Og gutten jeg var kjempeforelsket i, kom fram til meg på vei til skolebussen, snakket litt med meg, før han plutselig sa ; du er faen meg så satans stygg!. Og løp fram til kompisene sine med heftig latter. Heldigvis har jeg en forloved som elsker meg som jeg er nå, som støtter meg uansett om jeg er liten eller stor, og det har hjulpet meg Masse. Og jeg har færre dager som KU, og mange flere som meg, deilig som jeg er ;) |
Sitat:
Og det er jo nettopp sånne situasjoner som bekrefter det selvbildet man har av seg selv, når man er overvektig tenåring. |
Sitat:
Evt "og det er din bussiness fordi...?". Om man vil ned på hans nivå sier man med babystemme "ååååå såååå skummel! Også så hissig!" Hvorfor vise de at det går innpå? Det er jo de som eier problemet, la de stå igjen med lang maske i stedet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Man blir jo helt satt ut når man får servert sånne kommentarer. Ellers synes jeg ikke du er like reflektert i dine kommentarer heller, Carisma. Det er ikke alle som er som deg, som tydeligvis klarer å stenge ute alt det folk måtte komme med. |
Sitat:
|
Sitat:
Og man trenger ikke bli satt ut om man har en gjennomtenkt tilbakemelding på lager. Alltid beredt som det heter i speideren. :o På skolen hvor jeg gikk var det aldri noe mobbing. Vi som burde vært mobbeofrene av ulike grunner lot det ikke gå inn, og svarte tilbake. Dermed var det de som forsøkte å mobbe som fremstilte seg selv som dumme og uten antenner. Dette har jeg hørt referert til fra andre seinere, uten at de visste jeg gikk på den skolen. Naboskolen derimot var berykta for sine bøller.... Der var det ingen som tok igjen. :rolleyes: |
Sitat:
Klart jeg ikke gikk til mamma med mobbinga, jeg følte jo så skam! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24. |