![]() |
Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!
Vil bare hoppe inn med en liten peptalk, jeg. :p
:heia: :heia: heia alle dere! Julen er full av snadder! For meg er det ribbe, sylte, medisterkaker, hjemmelaget leverpostei, edamerost, nøtter, ostekake, julekaffe, og litt enkel lavkarbokakebakst som jeg knapt har plass til i magen etter all den gode maten. Jul er lavkarbo! :) |
Jej! Vi ble jo mange. Jo fler, jo mer viljestyrke :D
|
Jeg vil også være med. Jeg har veiedag i morgen og bruker den vekta som referanse. Jeg har stått og vippet omkring 75 de siste ukene og er strålende fornøyd om jeg ser omtrendt det tallet når julen er over også.
Er veldig enig i at julen er lavkarbotid så det skal ikke by på store problemer å velge å spise rett. Den mentale biten er på plass og lavkarbosnop har jeg laget hvis behovet melder seg. Lykke til alle sammen! |
Jeg har vel to tøffe dager i julen lavkarbo-messig. Svigers 2. dag. Julemat men lite grønnsaker... Vurderer å ta med blomkålris og bidra med kakebakst...
Ellers er det en lunsj, hvor det er brød med pålegg. Usikker på om jeg vil være "sær" og ta med eget brød... Og så vil det jo friste med nystekte (halvstekte) rundstykker og baguetter da... Hmmmm lete etter alternativer... |
Jeg setter meg ikke noe mål om å ikke gå opp noe i jula, men setter en grense ved 1-2 kilo opp pga mer karbohydrater enn vanlig og derfor ekstra vann i kroppen. Kan jeg være med likevel?
Har ganske konkrete planer for hvordan jeg skal løse jula og det går ut på planlagte kontrollerte utskeielser. |
Sitat:
|
Jeg er med!!:) Ønsker å holde vekta gjennom juleuka eller aller helst gå litt ned. Har tenkt å lage litt lavkarbogodteri til å ha i bakhånd, men tror det går greit med litt 70% sjokkis og nøtter. Har ikke noe særlig sug etter godis så det går forhåpentligvis bra... (mulig jeg undervurderer julens fristelser, men jeg er iallefall optimmist:p). Var 89,8 i dag tidlig og vil nødig over 90 igjen!!!
|
Om det blir mer karbohydrater kan man minke litt på fettet, og for ikke å overspise kan man tenke litt på kalorier, he he, kanskje rart for noen i jula, men men, resultatet teller vel?
|
Jeg gjør som Nellie og melder meg på- men tar høyde for at jeg kan legge på meg litt vannvekt. Heldigvis spiser foreldrene mine også lavkarbomat, så jeg har faktisk muligheten til å klare dette! :smile:
|
Sitat:
|
Mine juleutskeielser pleier å være ganske karbofylte.:) Ikke noe problem å kutte ned på fettet her, men er mye verre med karbohydratene. Alkohol drikker jeg heldigvis ikke noe særlig av lenger, så slipper den delen hvertfall.
|
Er jo med, men skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er redde for jula her inne. Virker som om de gruer seg fordi de skal ukontrollert fråtse i godis? Da lurer jeg på hvor god kontroll har man egentlig over seg selv og livet hvis man er redd for jula liksom? Er det bare meg eller er dette virkelig et så stort problem for mange her inne? Det kan jo for meg virke å være et, tja psykologisk problem, mer enn et fysisk kanskje? Er jo bare å begrense seg eller?
|
Sitat:
Det er en grunn til at folk er blitt overvektige vet du. Og det er ikke fordi at det "bare" er til å begrense seg i situasjoner med mye følelser, vaner, press og normer involvert. |
Sitat:
Å være overvektig handler jo i utgangspunktet om å ikke ha god kontroll over seg selv når det kommer til spising, av forskjellige årsaker. Det er da vel ingen som er overvektige for moro skyld:confused: Ærlig talt, hypah, dette viser veldig lite innsikt og forståelse for de fleste her inne på forumet. Håper inderlig du skrev dette i et særdeles ubetenksomt øyeblikk... |
Jeg hadde som målsetting å komme under hundre før nyttår. Så da vekten viste 98 blank i dag morges, har jeg jo litt å gå på i julen:cool:. Men jeg vil nok uansett være forsiktig, merket at et halvt pizzastykke i forrige uke ga urolig mage resten av dagen. Jeg merker imidlertid at kos ikke er like synonymt med mat lenger som det var før jeg begynte på lavkarbo, så om jeg ikke får fråtse i delfiakake og risboller så gjør det meg egentlig ikke så mye. Jeg tar meg en klementin nå og da, og greier meg egentlig med det. Og de ser ikke ut til å påvirke vekttapet noe videre heller...
|
69,1 i dag. Satser på å holde meg under 70 hele jula. Det får være mitt mål. Jeg kommer nok til å spise litt kakemenn o.l, men dersom jeg begrenser meg skal dette gå strålende. Jeg teller jo kalorier i tillegg så jeg har troen på dette :D
|
Sitat:
Og ut fra tickeren din så regner jeg med også du har hatt problemer med å begrense deg tidligere i livet? Bra for deg at du har stålkontroll nå, men tviler på at du spiste deg opp til å bli overvektig med vilje? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg melder meg på! Veier per i dag . 70.2 kg. Og vil helst være nede på 69 og noe innen 2 uker...
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har klart å nesten spise opp en porsjon nøttemandelkuler, dvs de ble ikke kuler siden de holdt seg flytende i romtemperatur. Godt med konfektformer da. Nå har jeg lagd dobbel porsjon av 200g 87% sjokolade, 200g kokosolje, noen dråper vaniljestevia, 100g finhakkede valnøtter og 200g finhakkede mandler. Altså totalt 700g konfekt. Det bør holde litt altså. Bountykake i tillegg så skulle det holde både for meg og andre slikkmunner noen dager. :) Har sett meg ut noen flere oppskrifter til fra VOF nr 3/2010. Får se hva jeg rekker - men vi har jo alltids romjula også. |
Sitat:
Jeg eter slik kostholdssjokolade kjøpt på en helsekostbutikk. Husker ikke hva den het, men det var visst noe greier som kunne gi lakserende effekt. Vel, etter en hel slik plate på null komma niks, så var det på do ila natta ja. Så det med den lakserende effekten er riktig gitt. Jeg gidder jo aldri lese hva som står bakpå slike ting, og fikk jo svi for det nå...hahaha. Men var ikke mer enn 9-10 gr som var sukkeralkoholer i den og det holdt bra for meg, men neste gang blir det å lese det som står med "enda mindre" skrift også :) |
Jeg er med :)
Målet er å holde vekta. Har bakt egne lavkarborundstykker, to sorter kake, marsipan og peppermyntesjokolader, så jeg er utrustet for lavkarbojul :p Men litt vin og kanskje, (bare kanskje) en likør skal jeg unne meg ;) |
Vi har pyntet til jul i dag, ettersom vi reiser bort i morgen. I den anledning skulle vi se julefilm og kose oss med godteri, og jeg brukte anledningen til å teste ut om jeg tålte å spise mer enn en bit av gangen av mitt lavkarbogodteri. Jeg spiste 2 sjokoladekarameller, 1 kransekakestang, 1 marsipankule og 4 karamellbiter - AU! så vondt i magen da! Mageknip, masse romling og småkvalm. Blir nok ikke å spise mange bitene av gangen resten av jula, så forhåpentligvis er det ikke mulig å spise seg opp i vekt en gang:) (Heldigvis, for det var virkelig kjempegodt:p)
Skal forresten lage min egen julegløgg lille julaften, og er kjempespent på hvordan den smaker :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20. |