![]() |
Sv: Lavkarbo tetter rørene?
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vasker alltid stekepanner i oppvaskmaskinene jeg, og da tetter det vel seg i rørene der også? Hva med engangsstekepanner? Noe Ikea og Nille kunne tenkt på! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det avgjøres såvidt jeg vet på kommunalt nivå om de tillater avfallskverner eller ikke... I vår kommune gjør de det ikke.
|
Når eg skal 'kaste' fett i vasken, brukar eg å blande zalo i på forhånd :)
Zalo er en emulgator og spaltar fettmolekylane, og dei vil aldri 'feste seg sammen' igjen og tette vasken. Enkelt og null tette rør :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.hjem.no/nyheter/siste-nyt...rna-er-forbudt Jeg lurer nå litt på hvorfor at kloakksystemet er så utett at rotter kommer til jeg da... Ikke at det er noe bra å helle litervis av fett i vasken uansett, altså. |
Sitat:
På signaturen din så er det så stor avstand mellom linjene... Jeg prøver også å gjøre slik, men får da opp at det er kun 5 linjer som er tillatt totalt. Hvorfor er det slik? vet du? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ble sittende og ete fettet de andre ville kaste da vi hadde pinnekjøtt. Fler folk på LK er løsningen på dette problemet!
|
|
Sitat:
|
Sitat:
Fantastisk, de klarer å skrive: Sitat:
Men høykarbofettet er det da antakelig helt i orden å helle i vasken? - |
Sitat:
Ha, ha. Men som det er sagt før, lavkarbofettet blir jo ikke kastet i vasken, for vi spiser jo fettet vi, i stedet for å helle det i vasken. |
Sitat:
|
Sitat:
Mulig det ikke bare er rørene som er litt tette. :p |
Så hårsåre vi er, da. La oss anta at alt lavkarbopratet gjør at flere enn før spiser bacon (det stemmer vel, fra salgstallene). Da må man videre anta at det havner litt mer baconfett i avløpssystemet også, ettersom de fleste av oss vasker steikepanna etter bruk. Og dette fettet er snacks for byens rotter, enten vi liker det eller ikke.
Slapp av, pust med magen, trekk hår og tær til dere. |
Sitat:
Hvorfor i all verden skal jeg først kjøpe gris og så helle halvparten i vasken og siden kjøpe meierismør? jaja.. |
Men nå sier kommunearbeiderne som vanker nedi kloakken at det ER mer fett der enn før, nå har det vært "juletilstander" i mange måneder. Så mange gjør da åpenbart ikke som deg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43. |