![]() |
Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
Sitat:
|
Jeg blir så trasssig at keg vurderer å droppe cola'en for min del.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har en venninne som er veldig lavkarbomotstander, og hun sa her en dag: "Ja, Fedon er jo ikke den verste, men han må jo vitterlig ha moderert synet sitt de siste årene"... Eh, nei...? Han kommer jo med de samme rådene nå som han gjorde da. Men i stedet for å medgi at de tok feil den gangen han startet så er det lettere å late som om det er han som har endret kostholdsfilosofi... |
Skulle ønske at våre fastleger kommer på banen og sier i fra at dette er helt feil. De vet nemlig at vi som har gått over til lavkarbo har fått bedre helse.
|
Sitat:
For en TEITING. |
Re: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
Jeg vet ikke hvordan man lager en ny tråd,så poster her. Flytt om nødvendig. Men jeg kjenner at jeg måtte få postet denne da jeg tror at Andreas Viestads kommentar er den som har klart å irritere meg mest.
"Folk som går på lavkarbo bryr seg ikke om effekten maten har på verden eller på dem selv. Det er en narsissistisk meny, slår han fast." Resten av artikkelen kan leses her http://www.tv2.no/gmn/dette-blir-mat...t-3667072.html Beklager om tråden ble ødelagt nå, men flytt eller slett de av dere som har mer peil enn meg;) Måtte virkelig få dette ut! Er vi få fæle at vi ikke tenker på hverken miljø, dyrs velferd eller vår egen helse? Hvor tar han det fra??:mad: |
Sv: Re: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
Sitat:
Velvel - nok en mann som uttaler seg uten å ha satt seg inn i annet enn navnet på kostholdet... (Og knapt nok det.) |
Blir kanskje (?) en digresjon, men vil bare dele en opplevelse jeg hadde nå i romjula, - som går på folks misoppfatning av hvor mye fett lavkarboere spiser/er anbefalt å innta.
En venn himlet med øynene og kom gjerne med de faste reglene om smørfråtsing og bacon-til-man-spyr-frasene... Da viste jeg et avsnitt fra "Den nye atkinsdietten" hvor det gies et eksempel på mengde fett ila en dag: "2 ss olje, 1 ss smør, 30 gram fløte, 60 gram ost, 2-3 egg, 2-3 porsjoner kjøtt, fjørfe, fisk el skalldyr, 10 oliven og/eller 1/2 liten avocado, og 60 gram nøtter/frø". Han så nesten vantro ut!! :D :p Tror ikke det var dette han hadde sett for seg. Jeg la til at mange nok ville supplere med mengder med grønt til dette.:) (Skjønner jo at d varierer fra filosofi til filosofi, men en liten pekepinn). |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49. |