![]() |
Sv: b-vitaminer
Sitat:
http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_12_12.gifKanskje jeg kan be om svarprøvene fra i sommer. |
Nei jøss, du behøver da ikke ta alt det der. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år, men ble tatt av medisinene for noen år siden (av forskjellige årsaker). Jeg har fremdeles en del symptomer, selv om prøvene er normale.Og prøvene blir bare bedre og bedre. Nå ser det ut til at det er overgansalderen som gir symptomene, men det blir fulgt nøye med - kommer nok til å fortsette med disse prøvene. Men kanskje bare en gang pr år.
|
Sitat:
I tilegg så tar du glucosebelastningen, og får evt metformin... vil bare si at metformin har ofte samme virkning som lavkarbokosthold, så får du metformin så vær forsiktig i oppstarten da |
Sitat:
Ble i allefall blodfattig! :D Hva mener du med å være forsiktig med oppstart? Hvilken måte? |
Sitat:
står en del om det på PCOS-forumet |
Jeg gikk faktisk ikke til legen før jeg startet på Atkins. Kanskje jeg ikke burde si det høyt? Men jeg visste godt at jeg var frisk og fin, og at jeg hadde et helt ok blodtrykk. Hadde søren meg aldri vært syk, egentlig. Og hadde vært hos legen en del ganger i årene før, og hadde tatt blodprøver lenge etter at jeg ble veldig overvektig med BMI på 37,5, og hadde likevel ikke noen greier som var feil sånn kjemisk.
Derfor fant jeg ut at jeg tok sjansen - ikke minst pga at jeg var klar over at legen ikke likte lavkarbo. Men nå har han endret seg, gitt. Skryter uhemmet av meg. Men det er ingen grunn - og har aldri vært noen grunn - for meg til å ta prøver i hytt og vær. Jeg er egentlig uforskammet frisk. (Bortsett fra høyt blodtrykk og truende svangerskapsforgiftning under første svangerskap i 1977, men det gikk jo greit!) |
Har aldri tatt prøver på grunn av Atkins jeg heller, selv om det er anbefalt. Det er lurt å ta prøver FØR man begynner, og så 1/2 år senere, for å se om verdiene er de samme/har bedret seg/blitt dårligere. Det gjelder vel stort sett for dem som har et eller annet problem fra før. Men betryggende også for de som er friske men ønsker å vite hva virkning kostholdet har på kroppen. Har ikke hørt om noen som har dårligere prøver !
|
Sitat:
|
Anti TPO måler antistoff mot tyroidea peroksydase. Det er en prøve som blir tatt for å finne årsaken til avvik i stoffskiftet. Prøven kan vise om skjoldbrusk kjertelen fungerer normalt. Bl.a.
Anti MPO handler mer om vaskulitt og/eller nyrelidelser - tror jeg ? |
Makes sence.
|
Jeg var i Sverige en tur, og kom tilfeldigvis over et b-vitamin-produkt.. "B-50 Høgdos" fra Bio Medica.. Har prøvd å lete opp info om dette, om det er syntetisk eller organisk, men finner ingenting.. Noen som vet?
Så også oppi tråden her at kaffe kan påvirke opptaket av b-vitamin. Nå har jeg aldri drukket kaffe, men jeg drikker MYE pepsi max, og har gjort i flere år.. Kan det ha hatt samme virkning, muligens.. om det er koffeinen i kaffe som hemmer opptak? Og er 50 mikrogram det samme som 0.5 mg? (For da inneholder denne jeg har like mye b12 som den man får fra legen i Norge - TrioBe.) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27. |