![]() |
Sv: Marianns ostekake
Den ble helt nydelig Mariann S :D Vi var 6 stykker, og hadde den som dessert i går kveld. Tror du ikke 2/3 av kaka ble borte gitt, og det var en stor kake (26 cm form).
Tusen takk for oppskriften :blomster: |
Sitat:
Kor bra at den vart en suksess :stortsmil |
Da har jeg laget denne i dag og den var kjempegod synes jeg :sikle:
Eneste jeg dummet meg litt ut på var geleen... har ikke laget fun-lightgele før og den ble litt for sterk...:rolleyes: |
Sitat:
Bruker alltid å smake litt på safta når eg lager geleen. |
Denne er helt fantastisk god!! Terningkast seks! Lagde uten sjokoladepymt med litt friske bringebær til. Nam-nam, dette blir en klassiker :-)
|
har ikke noe å male mandlene med,kan man bruke mandelmel?
|
Hvis du bruker fettredusert mandelmel, så har det helt andre egenskaper enn malte mandler. Det suger væske som bare fy :eek:
Det finnes også mandelmel som bare er malte mandler. Hvis det er det du har, blir det akkurat det samme. |
Sitat:
som Dietta seier - IKKJE bruk avfette mandelmel, blir garantert ett anna resultat. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hadde ikke tagatesse her jeg bor:mad:,men har splenda,sukrinmelis og vanlig sukrin. hva kan jeg bruke og hvor mye ? hjelp meg ,jeg har ingen peiling!!:p
|
Sitat:
Då vil eg tru ca ca 75 g sukrin og ta den mengda av splenda som tilsvarer ca 25 g i tillegg for å få vekk den kalde sukrinsmaken. Prøv deg fram, ikkje ha oppi all søtinga på en gong. Siden det er 50 g tagatesse i nøttebotnen, vil kanskje samme søtingmengda vere passe der også :) Lykke til :) |
Sitat:
|
Kjente ikke noe av det kalde fra sukrin!! Super god kake:) Denne ble en suksess:):)
|
Så flott :) Da har vi et alternativ hvis vi er tomme for tagatesse :)
|
Kjekt at du prøvde og skreiv kordan det var :)
Eg skal ha ostekake på søndag, ei eg kjenner godt har bursdag då :snill: |
Og jeg skal bake den i morgen :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har akkurat laga ferdig ostemassa og bunn...måtte jo selvfølgelig prøvesmake ostemassen og jeg sier, å guri malla kor god den er! :heia:
Gleder meg som en unge til å få den ferdig i morra og smake med alt! Den beste ostekaken til nå, inkl vanlige ostekaker!! :sikle: Og så må jeg si noe ang tagatesse, ingen bismak som ofte av andre søtningsmiddel, som om alt var laget av sukker! Kommer nok til å være tilhenger av dette videre!! Konklusjon! DETTE SMAKTE ASSÅ! Takk Mariann!! :klem: |
Her er resultatet, jeg fikk tak i bringebær også, som jeg fylte med mørk 70% sjokolade, som en liten suprise!! Gleder meg!!!! :heia:
Igjen takk for nydelig oppskrift! Vil nok bakes oppgjennom årene som kommer! :) Bildet ble litt stort, fikk ikke til å endre d! https://m.ak.fbcdn.net/a1.sphotos.ak...22624620_n.jpg |
Steike, den så lekker ut, Råååsa! :sikle:
|
Skikkelig lekker kake ja :D
Det er absolutt favoritten her i huset også :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14. |