![]() |
Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse?
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sliter selv med lavt blodsukker bla. Bestemor hadde diabetes 2, så det er en av grunnene til mitt lavkarbokosthold, pluss at jeg har en vekt som hopper opp og opp hvis jeg ikke følger et kosthold tilpasset mine problemer. |
Sitat:
Men hadde jeg hatt en superinteligent far, hadde jeg droppet spørsmålet om gener glatt!! Ha en god natt, og husk at dagene blir lenger for hver dag som går. |
Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse??
Sitat:
Vi er også innpodet med at brød og melk er så sunt,noe vi må ha, så å kutte ut det blir sikkert helt merkelig for mange. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tror mye av "agressiviteten" mot lavkarbo kommer fra " bedre føre var " prinsippet som er Norges hjørnestein. Folk blir redde, og angriper ting de ikke kan nok om, ettersom det ikke har eksistert lenge nok. Når du har fått vite hele livet at fett skal du være forsiktig med ( mettet ) mens noen kommer og forteller deg at isja.. drit i det, spis så mye fett og kalorier du vil ( for det er jo det de sier i media at vi sier) bare dropp poteten,kornet, og alle grønnsaker som dyrkes under jorden. Dette tror jeg for mange oppfattes som livsfarlig, og der det er redsel, vil man ofte finne urimelige argumenter og sinne.
Normannen skal gjerne ha bevis for at dette fungerer og at han/hun ikke kommer til å dø en tidlig død pga fett. altså en livsgaranti ( umulig vil jeg si ) Alle er forskjellige, for noen fungerer dette mens for andre vil det ikke fungere like greit. Og det er mye lettere å høre på dem det ikke fungerer for, fordi det backer opp det normannen alltid har trodd på. Man kan peke på nyere forskning så mye man vil, men det vil alltid være det nye og usikkre. Har selv hørt utallige ganger " Det resultatet der sier jo ingen ting, alle kan jo spinne til sin retning. Han legen må være for lavkarbo, så da gjelder ikke det han sier " etc. rimelig tåpelig spør du meg. Men en redd og usikker normann er urimelig, og annet er ikke å vente. Også kan man jo ikke glemme politikken oppi alt dette da. Alt handler om penger! Dersom alle skulle sluttet å spise halvfabrikat, hvordan skulle bedriftene tjene pengene sine da? |
Også må v ikke glemme alle dem som har lagt masse prestisje i at lavkalori og trening er "det eneste rette". Alle dem som i alle år har fått til det konseptet vil jo tape ansikt... de har jo slitt seg ut og sultet seg forgjeves. Også kommer vi her inne og"raser" ned i vekt ved å kose oss med alt det de har måttet forsake... det er SURT det!!!!
|
Synes denne er viktig å huske på noen ganger:
"Enhver sannhet passerer gjennom tre stadier før den erkjennes: først latterliggjøres den, så motarbeides den, og plutselig anses den som selvsagt og innlysende." (Arthur Schopenhauer) :) |
Sitat:
jeg kommer heller aldri til og forsvare pulverdiettene, men at det finnes andre måter, med annen type mat enn vi spiser her inne, og slanke seg på - jo, det gjør det. :) |
Sitat:
Subklinisk og lavt ubehandlet stoffskifte gir STOR risikoøkning for hjerteinfarkt... Denne risikoen faller når stoffskiftet blir behandlet. Jeg skulle likt å sett en graf over antallet nye behandlinger for stoffskiftet "parret" med en graf over infarktdødsfall. Jeg kan vedde mye på at de krysser hverandre. |
Sitat:
Ja, men det var jo beleilig å gi æren til fettredusert kosthold. - |
Sitat:
|
Sitat:
De fleste som sulter for å tape vekt ender opp tyngre enn de er. Sitat:
Link til bloggposten jeg nevnte: lenabeatrice.net/generelt/lar-du-deg-lure-av-dette/ |
Sitat:
|
... og så var vel tallene på dødsfall av hjerte- karsykdom under krigen merkbart lave. Kan henge sammen med
- mindre mettet fett - mindre kjøtt - mer fisk - rasjonering av sukker - rasjonering av mel - et rapporteringssystem som kanskje ikke fungerte helt - rasjonering av drivstoff for å nevne noe Jeg tror ikke NOEN entydig kan si noe om sammenhengene her. |
Hvem vet, kanskje har motstanderne rett? Kanskje dør vi alle av hjerteinfarkt, tynne og lekre, men med årer fulle av gørr.
|
Sitat:
|
Sitat:
Slik viser vi i det minste respekt overfor dem som skal bære oss til graven... Tenk å være ansvarlig for 6 stk prolapser post mortem! - |
Sitat:
|
Sitat:
|
En oversatt artikkel fra Treningsforum (ligger også under artikler under ernæringsdebatten her), tar for seg mettet fett og myndighetenes ernæringsråd og fedme:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1961 |
Spennende artikkel. Ikke lest før at flerumettet fett var mer fetende enn mettet. Skulle likt å se noe som bekreftet dette, men takk likevel.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32. |