![]() |
Sv: Forbrenning av alkohol
Det er null karbohydrater i sprit. ;)
Og vi vil jo aller nødigst få i oss for mange, så hvor er problemet?:full: |
Sitat:
|
Sitat:
Og kanskje det å ta seg et glass vin eller to og deretter trimme blir den nye medisinen til diaII? |
Sitat:
Sånn veldig forenklet har jeg forstått det riktig om jeg sier at ved alkoholinntak så vil leveren jobbe overtid med å omdanne alkoholen til glukose(?CoA iallfall) som i sin tur må forbrennes av musklene... mens annen forbrenning (fett, alminnelige karbohydrater, proteiner) bare skyves til side og lagres enn så lenge? Og at denne omdanningen "skjer så hurtig som leveren tar unna" uansett og er dermed upåvirket av aktivitet som ellers ville ha påvirket forbrenningen? (Altså aktiviteten vil ta unna CoA, men stort/lite underskudd påvirker ikke leverens omdanningshastighet uansett). Om man trener under alkoholpåvirkning så vil jeg da tro at musklene lettere kan "gå tomme" enn ellers? BM "liker også å spekulere" |
Best å drikke noen timer etter et måltid, for å unngå at noe skyves til side(lagres), da? Eller etter trening? Som frokost?;)
|
Sitat:
Sist jeg gikk på lavkarbo gikk ned flere kilo så drakk jeg vin, og det gjør jeg ofte (ikke såååå mye da). Hovedmåltidet det kraftigste var midt på dagen, gjerne en halv grilla fleskeknoke el.:p Om kvelden spiste jeg veldig lite. Min kostfilosofi er jo å "slurve" litt, så det går tregere for seg akkurat nå. Er også under varmere himmelstrøk et par tre måneder i løpet av året, og da......... Men har forøvring ikke prøvd det til frokost enn så lenge.:engel_ikk |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Husk på at alkoholforbrenning er en tung prosess for kroppen, derfor bør man ikke påføre kroppen ekstra belastning i form av trening. Har man vært på en fyllekule, så får man ta seg en dag i sofaen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis man ikke skal trene når man har drukket alkohol, hvorfor er det ofte dans der man serverer alkohol?? Dans er jo også trening?? Og mange av de "unge" som har dødd rundt meg i det siste var menn i 50-60 årene. Slanke og veltrente.... Og drakk ikke alkohol. Jeg lurer jeg.. Kanskje alkohol ikke er så ille man er forespeilet?? |
Jeg får veldig høy puls når jeg danser eller trener etter alkohol... Og da mener jeg FARLIG høy puls, altså...
Det er kanskje individuelt? Jeg kjenner to stykker som har dødd av alkohol det siste året. Men jeg vet ikke om de var så veldig aktive:o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei, det kan nok virke skummelt. Jeg tenkte mest høyt om makspuls som begrep - altså litt utenfor det du snakker om. |
Om man ønsker å innbille seg at alkohol ikke er farlig for kroppen, så be my guest.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |