![]() |
Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...
Sitat:
Og den kan en fint mose med fesk stavmikser. Eg blander den i tyrkisk yoghurt eller creme fraiche sammen med hakka nøtter, nam nam. 20 gram tagatesse til 400 gram bær, akkurat passe søtt :) |
Sitat:
Jeg puttet rett og slett 1 stk banan og en bøtte youghurt naturell i en beholderen og moste det sammen med stavmikseren. Det ble rennende nesten som vann:( Og det hjelper meg ikke med all verdens andre bær og frukter som det går bra med - det MÅ være banan:o |
For det første synes jeg du uansett skal prøve tyrkisk yoghurt, her i huset er i allefall liten og stor enig i at den er MYE mildere enn yoghurt naturelle. Forøvrig det som tine mm tilsetter for å få tykkere yoghurt er melkepulver. Så jeg ville finmosa banan og hatt i, og den tyrkiske yoghurten blir jo uansett ikke rennende selv om du moser banan i hurtigmikser, for yoghurten i seg selv er kjempetykk. Og den metter mere enn yoghurt naturell.
|
Jeg bruker å knuse banan i blenderen først, så blander jeg den sammen med youghurt, også har jeg oppi litt Lecithin, som gjør at det blir mere kremete. dette lar jeg stå i noen minutter. Det blir veldig godt
|
Sitat:
Men hva er Lecithin? Og hvor får jeg tak i det?:confused: |
Sitat:
|
Jeg hadde brukt litt mindre banan, og kjøpt bananessens på panduro elller liknende sted, og hatt i en dråpe. Da får du mer "banansmak" som ikke blir så sur, mer aromatisk. Blir uansett mer frukt enn i kjøpeyoghurten. Jeg synes natreen og tagatesse er gode søtningsmidler til meieriprodukter. Og man skal absolutt bruke faste, kremete yoghurter som anbefales over i tråden, og ikke den tynne suppa til Tine.
Et tips om det blir for syrlig, er å bruke 1 del kesam og 2 deler gresk/tyrkisk yoghurt. |
Sitat:
Ja der ser man hvor lite man vet:rodme: Da er konklusjonen: *Mos bananen alene, og kanskje litt mindre banan... *Bruke tyrkisk youghurt istedenfor Tine's *Kjøpe bananessens Skal oppdatere tråden når jeg får prøvd ut dette jeg:p |
Og kjøp gjerne Tagatesse! Ganske drøy i bruk er den også :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33. |