![]() |
Sv: En tanke til de som forsvarer gammel norsk husmannskost ...
Hehe, jeg reagerte ikke på fluor i det hele tatt. Fluor + hvitt mel = sant, liksom. :gator: :lol:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er utrolig hva man kan få seg til å tilsette mat. Det har bare gått nedover siden lutefisken. :( |
Sitat:
Har du lest innholdslista på de små flaskene med essenser som selges i dagligvare? Hvis jeg husker riktig inneholder romessens også svovelsyre og et par andre "snacks". Jeg lurer på hvordan en graf som viser andel raffinert / industrielt bearbeidet mat vs livsstilssykdommer ville sett ut. Eller, egentlig lurer jeg jo ikke :mad:. |
Sitat:
Ingen tvil om at mye av de plagene vi har fått i så stor grad de siste 2-3 generasjonene kommer av et svært forurenset kosthold... :( Er det ikke sånn at det er aluminium i bakepluver også? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mener jeg leste en gang at en gjennomsnittlig amerikaners kosthold består av mais i en enorm prosentandel, mais i div. bearbeidede former altså, det brukes i omtrent det meste der borte fikk jeg inntrykk av. Og er vi laget for å spise mais!? :nei: |
Sitat:
"Aroma" kan være litt av hvert, jeg husker vi lagde "banansmak" i naturfagtimen på ungdomsskolen. En eller annen ester, husker ikke nøyaktig, men det luktet iallfall kunstig banan langt ut i gangen. Gjenkjennelig fra godtehylla. Hm... lurer på om informasjon om "skit" i mat er samlet noe sted? Slikt som liksom skal være for lite til at det trengs å stå i innholdsfortegnelsen? Ferdigskjært brød kan ha litt mineralolje på seg, det has på skjæremaskinen, og siden det er "teknisk hjelpemiddel" og ikke regnes som innhold, er det heller ikke oppført. Men, her inne spiser vi jo ikke slikt brød, så den slipper vi jo. |
Mel med fluorsmak:eek: Jammen glad jeg har hoppet vekk fra og bruke mel.
|
Kan anbefale boken "Den hemmelige kokken" til de som er interessert i matsminke og gufne tilsetningsstoffer i mat!
Det er virkelig helt utrolig hva produsentene putter i "maten" og forsvarer det er fordi forbrukerne vil ha det sånn!? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14. |