![]() |
Sv: Marellas smakfulle biffgryte
Gøy å se at du fikk til biffen, Yrla! Mørbrad og ytrefilet blir nesten alltid bra, mye for pengene synes jeg. Har ikke råd til indrefilet annet enn til fest, men da kjøper jeg til gjengjeld en hel fryst filet (som jo koster halvparten av den i ferskvaredisken). Tiner i kjøleskap, og bruner i panna - så inn med steketermometer og inn i ovnen, mørere kjøtt får man ikke! Det går nesten ikke an å ødelegge biff i ovnen, hehe
Et supertips om man er redd for seig biff (vanlig porsjonsstykke) er forresten bare å brune den på begge sider, og hive inn i ovnen på 180 grader i 10 minutter, ca. (Kommer litt an på tykkelse) Den er medium når den er blitt fast og spenstig, den blir "løsere" i fisken igjen etter å ha hvilt seg. Jeg legger den på en bit alufolie, for minimum søl og oppvask. |
Takk. Og takk for tips. Da Marella skrev om biff fikk jeg lyst på, og så vips så jeg det var tilbud på mørbrad på Spar. Kjekt. At det var oppskjærte biter gjorde vel sitt for at det ikke ble seigt kanskje? Fant trygghet i det ihvertfall. Om bitene var tykke ville jeg nok puttet de i ovnen. Uten at jeg vet om tykkelsen har noe å si egentlig.Bare tipper.
|
Sitat:
Ps, så artig at du på inspirert til å lage deg biff Yrla!! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43. |