Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50531)

Camomilla 23-01-12 16:24

Sv: Stillestående på tredje uka. Sitte fast i ketose?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Picea (Innlegg 1287925)
Lavkarbobrødet begynte jeg med forrige uke, fordi jeg sliter med å spise godt med frokost når jeg står opp (passer ikke å fixe megafrokost med bacon egg, etc når man har småbabyer).. så da tenkte jeg at det var bedre å få igang forbrenning med en gang på lavkarbobrød, enn å gå 3 timer uten mat.

Jeg har kuttet frokosten (selv om barna mine er større). Nå følger jeg periodisk faste og spiser første måltid kl. 11-ish. Jeg har lest noen artikler om emnet, og felles for dem er at de stiller spørsmålstegn ved hvorvidt det er noe poeng i å "sette i gang forbrenningen" slik vi er blitt fortalt i årevis. Mange ting tyder heller på at det er gunstig å forlenge fasten (den man får naturlig om natten), og heller spise få, store måltider. For MIN kropp er det helt ypperlig - jeg får spist meg skikkelig mett og slipper alt maset med frokosten. Jeg har gått ned fra 73 til 55 kg og spiser godt med fett i kosten :)

Picea 24-01-12 14:54

Tusen takk for svar dere! Og spesielt plastbox og albatross, det var ganske så opplysende! Spørs nok om ikke jeg justerer opp fra ketolyse og til lavkarbo en stund fremover. Begynner å ane at sånn som ting er nå, etter fødsel kan det være greit å bare legge seg på en sunn lavkarbo-livsstil kombinert med trening, til hormoner og kropp(jernlager etc) er i lage igjen. Hvem vet, kanskje det fungerer bedre og jeg ikke trenger ketolyse når det har gått en stund. Dere har alle sammen vært veldig kloke og hjelpsomme! Tusen tusen takk! :)

Jeane 25-01-12 09:42

Picea. Jeg ser du har fått mange svar fra erfarne folk her inne. Da jeg fødte for 5 år siden hadde jeg heller problem med at jeg raste raskt ned i vekt. Først forsvant 10 kg som skyldtes graviditeten, og i tillegg mistet jeg ytterligere 7-8 kg pga amming. Og det skjedde på bare 3 måneder. Jeg slet med overskudd, og da ikke bare pga småbarn, men pga raskt vekttap. Det er nok viktig å ikke miste for fort når du i tillegg ammer (antar jeg), og skal ta vare på en baby. Jeg vil anbefale å ta det helt med ro, sørg for at du får nok hvile (om det lar seg gjøre), spis og kos deg med babyen din. Når kroppen kommer mer i balanse, vil du nok gå ned. Rask vektnedgang rett etter fødsel er absolutt ikke bra for helsa.
Håper du etterhvert mister de kiloen du ønsker, og at du gjør det i riktig tempo som er tilpasset kroppen din! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.