![]() |
Sv: Atkins-bar eller 70% sjokolade?
http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-...ach/29622?at=0
Denne sjokoladen er FANTASTISK GOD!!!!! Bør prøves av de som spiser atkins barer! |
Jeg spiser bare 86% sjokolade, syns det er godt. Men mange som synes den blir for "tung" skjønner jeg
|
Sitat:
|
Jeg har Diabetes 1 og har spist sjokolade både med maltotol og tagatose.
Når jeg spiser maltotol går blodsukkeret rett til værs. :( Med tagatose, derimot, merker jeg det såvidt. |
Sitat:
Men så skal det sies at det er ikke mange bitene som skal til før jeg er "mett". I motsetning til da jeg kunne spise en hel 200 g melkesjokolade uten problem :P |
Sitat:
|
hehe :)
|
Så for meg som synes Atkinsbarene smaker godt og ikke gjør vondt for magen, kan spise den på lørdager? Hvordan merker man bt blodsukkerstigning, er det snakk om at man blir fysen på annet søtt og karbohydrater?
Jeg har bestemt meg for at om jeg skal kunne kose meg litt en dag i uken på lavkarbovis, enten med pizza med ostebunn som kveldskos eller for eksempel en sjokolade hvis jeg spiser litt "renere" enn pizzaen med all osten. Er "konklusjonen" at tagatosesjokoladen er best mtp karbohydrater og blodsukkeret? Eller er dette en sjokolade som bare kan gi magevondt? |
Sitat:
|
Jeg eier ikke begrensninger når sjokolade først er tilgjengelig, så jeg kan ikke begrense meg til en stripe eller to med 70% eller 86% sjokolade. Derfor kjøper jeg atkinsbar, og spiser hele med en gang. Damage control :P
Har prøvd å kjøpe atkinsbarer på iherb et par ganger, men innser nå at det ikke er det lureste. Sist gikk to pakker på tre dager (riktignok tre TRAVLE dager, men likevel!!) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Selv om jeg ikke får noe spesielt vondt i magen (kan bli litt oppblåst, men ikke sånn at jeg får magetrøbbel), burde jeg ikke spise en hver dag? Satt litt på spissen med en hver dag da, jeg har ingen planer om å spise den så ofte, men poenget mitt er egentlig om Atkins decadence-baren (som jeg forøvrig synes er god!) ses på som lørdagsgodteri?
|
Sitat:
5 plater tagatesasesjokolade er forsvunnet merkverdig fort.....mus i skapet kanskje :mus: :p |
Sitat:
Men siden det viser seg at jeg har like dårlig selvkontroll på lavkarbogodis som vanlig godis holder jeg meg like greit unna det og. Kontrollerer det mye bedre om jeg spiser baconsnacks med rømmedip eller no slikt når jeg skal kose meg. |
Jeg blir ikke dårlig i magen av maltitol. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg faktisk tar det opp i tynntarmen lettere enn andre?:confused: Nå bilr jo dette uansett spekulasjoner.
Tror jeg skal investere i et slikt apparat som måler blodsukker. Jeg vet jeg ikke har gått ned i vekt i perioder der jeg har spist mye atkins-barer, men så er det jo slik at det er så mye annet som har innvirkninger på vekten. Er det en ting jeg har lært, så er det at man kan ikke stole på at inntak av en viss matvare i løpet av en kort periode, trenger å være en "syndebukk" siden jeg går ned litt i rykk og napp uansett, pluss at fiber og væske og mosjon også har mye å si. Disse blodsukker-apparatene, er de ubehagelige å bruke? Det må jo nødvendigvis være nåler i de... :nedfor: |
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg sprakk skikkelig i går, og spiste 6 stykker etter hverandre:hylgrine:
Jeg får aldri vondt i magen av kunstig sukker, men av vanlig sukker, *vrir meg av smerte bare av tanken* Noen som vet hvorfor jeg har det sånn? ! ?:confused: |
Så atkinsbarene regnes altså bare som lørdagskos?
|
Sitat:
Jeg er stor tilhenger av at slike ting må man nesten bare prøve ut selv og se hvordan kroppen reagerer. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Så, en stk atkins decadence-bar og en halv plate 86% sjokolade fra freia er ikke verdens undergang som lørdagskos...? Nå skal det sies at jeg ikke rører sjokolade (hverken med eller uten sukker) resten av dagene!
|
Sitat:
Så jeg tror det kan være lurt å få spise sjokolade innimellom.. :D Og det er jo ikke akkurat vanlig melkesjokolade du har valgt, men heller gode valg..:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29. |