Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Når på døgnet veier dere dere? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50674)

Glorfinia 02-02-12 00:13

Sv: Når på døgnet veier dere dere???

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1294237)
Slapp av - noe (mye) forsvinner som vanndamp fra lungene også. :D

Really? Okei, da kan jeg slappe av. Puh. ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1294300)
Får kjøpe et sånt 2-liters mål da, for å være på den sikre siden :p

Hahaha, herlig. :p

Men uansett synes jeg det er fascinerende altså. To liter er jo litt liksom. :smile:

smgj 02-02-12 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia (Innlegg 1294728)
Really? Okei, da kan jeg slappe av. Puh. ;)

Jupp. Det er derfor legen veiva rundt med speil foran munnen på "liket" for å sjekke om folk fremdeles levde i gamle filmer...
Regner med vi puster ut 2-5dl i damp jeg... iallfall kan det virke sånn i fht vekt og subjektiv svette i løpet av natta.

Glorfinia 02-02-12 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1294885)
Jupp. Det er derfor legen veiva rundt med speil foran munnen på "liket" for å sjekke om folk fremdeles levde i gamle filmer...
Regner med vi puster ut 2-5dl i damp jeg... iallfall kan det virke sånn i fht vekt og subjektiv svette i løpet av natta.

Virker som du har peiling, så jeg kjøper den altså. :) For min del anser jeg mysteriet som oppklart. Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen. ;)

smgj 02-02-12 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia (Innlegg 1294932)
Virker som du har peiling, så jeg kjøper den altså. :) For min del anser jeg mysteriet som oppklart. Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen. ;)

Jeg hadde engang en venninne som drev med alskens merkelige eksperimenter...(Dette var et av de mindre spesielle...) Blant annet å teste hvor stor en "selskapsblære" kunne være. Etter eget utsagn fyllte hun over litermål til overflod. :eek:

Dietta 02-02-12 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia (Innlegg 1294932)
Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen. ;)

Du kan være helt sikker på at hvis jeg gjør det, skal dere få full rapport helt ned til siste ml :p

Dietta 02-02-12 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1294963)
Jeg hadde engang en venninne som drev med alskens merkelige eksperimenter...(Dette var et av de mindre spesielle...) Blant annet å teste hvor stor en "selskapsblære" kunne være. Etter eget utsagn fyllte hun over litermål til overflod. :eek:

Det er ikke uten grunn jeg satser på et 2-liters mål altså :p

langaard 03-02-12 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dietta (Innlegg 1295340)
det er ikke uten grunn jeg satser på et 2-liters mål altså :p

piss of:d

Dietta 03-02-12 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1295346)
piss of:d

No can do, har ikke handla 2-literen ennå :lol:

Glorfinia 03-02-12 01:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1294963)

Haha, fantastisk! Det var selskapsblæra si, det. :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1295339)
Du kan være helt sikker på at hvis jeg gjør det, skal dere få full rapport helt ned til siste ml :p

Venter i spenning. Får se om du slår venninna til Smgj da, skal vel godt gjøres. :p

Newstart 05-02-12 00:29

Sv: Når på døgnet veier dere dere?

Veier meg en gang i uken, om morgenen. :D

Yrla 05-02-12 02:07

aldri, jeg ser meg i speilet og kjenner på hoftene mine, det er der fettet forsvinner sist og kommer på først.

sylwester 07-02-12 18:31

Herregud som dere diller.. En vektreduksjon for kvelden til morgenen kommer av:

1. dobesøk
2. svette (og jeg vil tro det kan være over 1/2kg da hver fot svetter ca 1/2 kg/dag.
3. forbruk av næring/kalorier (tro det eller ei, men det er en grunn til at vi spiser)
4. hudavfall
5. tapt vett

Den siste der er for de som faktisk tror at badevekters nøyaktighet i det hele tatt er til å stole på. Jeg har funnet ut at min vekt, som har displaynøyakyighet på 50g, avviker flere kilo. En enkel teste var å veie meg, deretter veie dattera mi, for så å veie meg igjen. Mellom hver veiing ble vekta avslått og den kaliberer 0 ved start. Jeg veide 650 gram forskjellig i løpet av 2 minutter med samme vekt. Veier jeg meg 2 ganger uten å veie dattera mi i mellom så viser den likt. Hvem har vel ikke stått stille en uke og gått ned den neste? Tror du det var fordi du var flink den siste uka eller at vekta er unøyaktig?

index 07-02-12 18:59

Et problem hos meg er at vi har fliser på badet, og disse er naturligvis ikke 100% rette. Så vekta varierer ut fra hvor den står på flisene. Jeg har lært meg en ganske imponerende teknikk med å sikte inn plasseringen slik at den er mest mulig lik fra uke til uke. Men litt avvik blir det nok uansett. Kanskje jeg burde begynne å veie meg på soverommet i stedet?

StegforSteg 07-02-12 19:23

Jeg har det samme "problemet" index, og har flytta vekta til stua ;) (står skjult under noe når den ikke er i bruk altså.... :p)

Carisma 07-02-12 22:09

Vekta mi er ikke noe snill i gangen, så da blir det heller på ujevne fliser... :D

index 08-02-12 19:48

Ja, det er jo også et poeng...

Kanskje jeg har klart å finne det stedet den viser minst, nesten helt ubevisst?:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.