Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50784)

Jabba 12-02-12 11:15

Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1300831)
Vel, vel. Jeg forsøkte hjelpe ;-)

Det er supert! Takk for tips! :)

Vibeke-67 12-02-12 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1300822)
Nei, jeg trener ikke....Men jeg har en aktiv jobb der jeg står og går hele arbeidsagen. Sitter ikke ned for å spise lunch engang....

Men det har ganske mye å si det, denne bevegelsen på jobben!
Mye trening i det.

ToreH 12-02-12 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1300905)
Men det har ganske mye å si det, denne bevegelsen på jobben!
Mye trening i det.

Jo, men nå var vel poenget at dette kanskje ikke er nok da, hun går jo opp igjen...
Min jobb er temmelig aktiv, bruker dog sette meg ned for å spise lunch :D Skal man få drømmevekten og kanskje utseendet, så må det nok hardere lut til, særlig hvis det nå viser seg for ts at det hun gjør pr idag ikke akkurat gir resultater. :)
Ut over det så står man jo fritt, men da kan man heller ikke bli så veldig oppgitt over at ting ikke fungerer, eller tar laaang tid ;)

Vibeke-67 12-02-12 14:56

Jeg tror mest på at det her er snakk om at kroppen trenger tid på å stabilisere seg. Hvor lang tid brukte du på å gå ned 45 kg? (jeg er full av beundring for denne bragden). Jeg skjønner godt at man er redd for at man legger på seg i en stabiliseringsfase, men et par kg opp er helt normalt. Så, når kroppen har vendt seg til denne vekten, og du er trygg på at du ikke går opp igjen på dette vedlikeholdskostholdet, så kan du gjøre en innsats for å gå ned disse to kiloene igjen. Men gi deg selv og kroppen din tid til å leve med vekttapet og kostholdet.

Vibeke-67 12-02-12 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1300536)
Da har jeg holdt på en liten uke og har ikke sett noe resultat enda. Vekta er akkurat den samme som sist veiedag.
Har kutta ut mesteparten av smøret til frokost ved å koke egg i stedet for å steke dem.....
Har også endret litt å frokostrutinen med at jeg spiser når jeg kommer på jobb - dvs en time senere enn normalt....
Jeg prøver en uke til.....kommer update neste lørdag.... :-)

Dette er forøvrig VELDIG gode resultater - du har ikke gått opp ytterligere! Dvs at kostholdet du nå har passer deg bra.

Jabba 12-02-12 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1300967)
Dette er forøvrig VELDIG gode resultater - du har ikke gått opp ytterligere! Dvs at kostholdet du nå har passer deg bra.

Det er sant! Jeg har ikke gått mer opp - slik du påpeker! "Glemmer" å se det positive vet du....:D
Jeg har holdt på i litt over tre år.....:)

Jeg tror muligens det er noe i dette "vinter tillegget" som flere nevner her....jeg er en frysepinn de luxe og er utslitt av å fryse! Jeg går med skuldrene oppi ørene og fryser, fryser, fryser.....
Jeg ikler meg ull fra topp til tå, pøser på med varm te og har til og med kjøpt meg varmeflaske som jeg går rundt og knuger på.....
Kjenner jeg rett og slett er sliten av å fryse og stresser nok en del med dette....
Gleder meg til sommeren!!!

Bestemamma 12-02-12 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1301018)
Det er sant! Jeg har ikke gått mer opp - slik du påpeker! "Glemmer" å se det positive vet du....:D
Jeg har holdt på i litt over tre år.....:)

Jeg tror muligens det er noe i dette "vinter tillegget" som flere nevner her....jeg er en frysepinn de luxe og er utslitt av å fryse! Jeg går med skuldrene oppi ørene og fryser, fryser, fryser.....
Jeg ikler meg ull fra topp til tå, pøser på med varm te og har til og med kjøpt meg varmeflaske som jeg går rundt og knuger på.....
Kjenner jeg rett og slett er sliten av å fryse og stresser nok en del med dette....
Gleder meg til sommeren!!!

Du har jo vært, og er, veldig flink da Jabba !!! :D

Jeg er også en frysepinn, men etter at jeg begynte å jogge har dette bedret seg mye. Ikke at jeg sier du skal begynne å jogge eller trimme på annet vis - jeg vet jo ikke om du allerede gjør det. Husker ikke alle detaljer om alle på forumet, vet du...:) Men jeg fryser bare rett før mensen nå, ikke hele tiden som før. Det er liksom så mye bedre å kunne bevege seg istedenfor å ha en masse isolasjon :p Gleder meg til sommeren jeg og...laaange dager og myyyye lys...nå for tiden får en jo nesten ikke gjort noenting før dagens lys er borte...jeg er kveldsmenneske altså :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.