Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Pus på biltur (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50787)

Bønna200 08-02-12 19:26

Sv: Pus på biltur

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1298916)
Ja!

Har en sånn spray og når jeg sprayer på klatrestativet sleiker Nastja opp alt sammen. Phelix, på ti år, oppfører seg som om han er ti uker. :lol:
Også så deilige som de plutselig blir;) Skikkelig stilig!

Photobscura 08-02-12 19:27

Hehe, ja. Det er ganske fascinerende! De blir bare de hippiene! :lol:

Bønna200 08-02-12 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1298921)

:lol:

Carisma 08-02-12 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1298921)

Så hippier er horny? Det er jo det catnip gjør med de, setter igang parringsrefleksen.

Photobscura 08-02-12 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1298925)
Så hippier er horny?

Yes! Make love, not war. :cool:

Carisma 08-02-12 19:49

Om de også mjauer frenetisk og gnukker seg oppetter ting forklarer det hvorfor jeg alltid har vært skeptisk til hippier! :eek: :lol:

Imp 10-02-12 09:44

Fiffi: I løpet av en 12timers tur MÅ hun lufte kattene litt..tror ikke de kan holdes neddopet så lenge, engang.

Jeg har litt erfaring med katter og mange timer i bil, og min konklusjon er at katter er forskjellige. Bast og Frøya kjørte vi hit med fra Vestlandet da de var bittesmå, og med unntak av litt oppkast helt i starten, så sov de HELE veien! Uten dop. De lå i et bur på fanget mitt. Vi stoppet halvveis og gikk med de i bånd, så de fikk spist og slappet av litt. Hele turen tok 6 timer.

En annen katt jeg hadde, tok jeg med på en tur som varte 8 timer. Jeg fikk sovemedisin, men den virket ikke før han hadde fått i seg litt mat. Så husk det - først medisin, så mat. Sånn er det jo med oss også, medisinen virker bedre om vi spiser litt mat samtidig.

Siden din tur er såpass lang, du har ikke mulighet til å stykke den opp over to dager da? Hvis ikke han bare sover og sover. Ellers ville jeg tatt med sovemedisin dersom du velger å ikke gi det, slik at du har det i bakhånd om pusen bare er urolig.
Mye svinger gjør puser dårlige, så prøv å unngå det, evt kjør sakte i svingene.
Og husk å sikre buret hvis du har det i setet og ikke på gulvet. :)

Og lykke til.

hippona 10-02-12 11:31

Takker for gode råd og tips.
Kattemynte er en hint kun hos den ene hunnkatten. Hannkatten kan ikke bry seg mindre. Soveteen min og noen valeriana sovetabletter er også veldig interessante...
Jeg tipper at turen vil ta opp i mot 12 timer. Vi skal flytte fra Rogaland til Oppland, og vil kjøre sørlandet pga vinterføret. Så mellom 10-12 timer kan det fort ta. Disse kattene har kun hatt bilturer på max 15 min. Ifølge dyrlegen var ikke beroligende noe problem, men måtte bare prøve de ut på forhånd. Har også hørt om noen som gir kattene litt kokt torsk før biltur. Da skal de bli veldig søvnige og rolige, men de kan også da bli bilsyke pga mat i magen. Jeg er ikke så godt kjent med katter, først i voksen alder jeg har hatt det. Men, jeg må bare finne ut av hvordan jeg skal gjøre det lettest mulig, for de må jo være med. Ikke tale om noe annet.

Carisma 11-02-12 19:07

Det er ingen mulighet å ha de hos noen noen dager så dere kan fly over etter dem? Evt fly dem over først? 40 min på fly vs 12t biltur....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.