![]() |
Sv: Hjelp, jeg spiser alt for lite!
Jeg har også slitt endel med å fylle opp energibehovet i løpet av en dag og mitt tips er å fokusere på ting som du virkelig liker å spise, for det er mye mer motiverende enn ting som bare smaker helt ok. Å pøse på med mer fett og mer kjøtt tror jeg ville hjulpet godt på, desverre er det ikke alle grønnsaker som egentlig inneholder så mye energi i forhold til mengden. Fet ost og nøtter er jo nevnt før, men det er helt ok å ha med små mellommåltider hvis man sliter med å få i seg nok:)
Lykke til! |
Nistepike - Enig, viktig å finne god mat man liker! Får i meg nok kjøtt, og det er jo ikke så mye energi i kjøtt heller. Så det er dette fettet, da :smile:
* Etter en tid med ostekake til lunch kan jeg gjenta at det er en suksess! Holder meg mett og ikke minst veldig glad, mener, kake hver dag!! Har mer kraft i musklene, og har faktisk fått økt apetitt :ja: |
Da kan du kanskje avansere til denne energibomba! :D (Dør litt bare jeg tenker på denne kaka, om nom nom ...! :sikle:)
|
Sitat:
Den så fantastisk ut! :sikle: Har laget Fedons franske noen ganger, men den ser jo puslete ut i forhold til den her herligheten! Det blir helt klart bakt en slik når jeg begynner å bli tom for ostekake :D Tusen takk for tips! |
Sitat:
Åhå. Nå gleder jeg meg til bursdagen min, gitt! Da er denne standard. ;) |
Sitat:
Jeg ser du har fått mange fine svar her! Åssen har det gått? Har du endra noe på kosten? Til å være LCHF/Hexeberg-kost så syns jeg 20% karbohydrater er veldig mye. Jeg ville ha kasta knekkebrødet, som en så bra skrev her, og spist mer fettholdig mat. Vi skal jo gjøre om kroppen så den bruker fett som energi, ikke karbohydrater. Protein trenger vi bare passende mengde av for vedlikehold av muskler m.m. |
Sitat:
Det er flere som har reagert på knekkebrødet, men det skifter jeg som sagt ikke ut. Og det er ikke mange kh i den lille saken. De fleste kh mine kommer fra linser, bønner og grønnsaker. Normalt ligger jeg mellom 30 og 60 kh, og fungerer veldig bra på det. Har ikke noe ønske om å leve ketogent :smile: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13. |